Anbefalte innlegg

Etter EU kontrol fikk eg dessverre feil på lekasje motor. Viste at det var litt lekasje men hadde jo et håp :)

Etter grundig vask av motor ser det ut til at oljen kommer fra bakre simering på veiven. kommer olje ut fra hullene i bunnen ved svinghjulet ved overgang mellom motor og gear.

Noen som har erfaring av skifte av denne?

Kan det moe omtalte veivhus filteret medføre økt trykk i bunnpanne som igjen blåser oljen ut simeringen?

Ser ut til at oljen i hovedsak kommer etter litt hardkjør

lekasjen er ikke stor da eg bare fyller ca 1 liter pr 7-10000 km.

forslag motas med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har lekkasje der, så har du - etter ryktene - et serdeles stort prosjekt foran deg.

Anngående veivhusvent., så løsne oljepåfyllingslokket, mens motorn bakker på tomgang. Danser lokket, så er veivhusventilasjonen tett - etter det jeg har forstått. Sjekk dette. Tett veivhusvent. har nok en del å si på den lekasjen...

Jeg har litt svetting på samme simmering, men gikk igjennom pkk.

Hadde også svetting mellom gir og mellomaksel, og mellomaksel og bakdiff på min 01 Allroad. Fikset på Sulland/Møller for 6600,-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, om filteret er tett så vil det nok blåse ut av påfyllingslokket for olje på ene toppen. Spørs om det ikke er den sure kløe å få skiftet simringen. Fjuskealternativ er solid nedvask og rask kontroll. Annet er mineralolje under kontrollen, bedre oljetrykk og mindre lekkasje, men utfordring med smøring av kammene. Og det er noe man helst ikke vil gamble med på disse motorene.... Men to dager i forbindelse med kontroll burde gå bra;)

Angående syntetisk vs mineral så er det en god forklaring her.

Kommer ofte over hans videoer, og synes at han har en flott tilnærming på bilhold. Sjekk spes ca 4 min ut i video

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Start med og skift veivhusventilasjon. Når den er tett, blir olje blåst ut letteste vei. Når den er åpen, så kan det hende at lekkasje blir borte. Olje som legger seg i nerkant, mellom motor og gir kan fort også komme fra bakkant av toppene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring om det er lettest å ta ned girkassen eller å ta ut motor for å skifte bakre simmering på motor?

finst det kanskje noe goder HowTo guide får å ta ned girkassen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.