Girkase 1.6 16v vs 2.0 8v mk4

Anbefalte innlegg

Hei, har en beetle med en 2.0 8v 115hk som har havarert girkassa idag, også har jeg mulighet til å få tak i en girkasse fra en bora 1.6 16v, passer dette?

Ser at 1.6 har 210mm clutch, mens 2.0 har 215mm, men begge har 28 splines?

Ser også at det er forskjell på drivaksler, må jeg evt ha det fra boraen og?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry maset, men haster litt :P Ingen tverstil guruer her?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 2,0 l 115 hk motor og girkasse i den ene golf 1 en min og eg kan ikke se at eg ser noe ulikt med den kassen i forhold til de vanlige 020 kassene eg har i de andre golfene mine. Så vil tro du kan bruke vanlig 020 kasse fra golf 2 3 så lenge kassen har 100 mm flenser på drivakslene mulig 1,6 16 v kassen har mindre flenser på kassen.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke noe 020 kasse i mk4??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du er vel inne på noe her men tidlige beetle 2,0 har vel motor og kasse fra golf 3.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er en 98 mod beetle, motorkode er AEG, ikke funnet girkasse kode enda, men motor er jo en gammel 8v motor som har fått litt mer moderne innsprøytning, Girkassa har det svarte dekselet med vw merke på i enden om det har noe betydning for hvordan kasse det er ?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da høres det nesten ut som du har en 02a kasse.? Har du vaier overføring til girspaken?

02a har hydraulisk clutch

Og ser sånn ut.

image.jpg

020 ser sånn ut og har ett rundt Grønt deksel i enden med vw logo

Denne har stag overføring og mekanisk (waier) clutch

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at det er en 02J girkasse og etter hva jeg kan forstå så ha alle mk4 02J i en eller annen form?

- - - Updated - - -

Da høres det nesten ut som du har en 02a kasse.? Har du vaier overføring til girspaken?

Har wire til girspak og hydraulisk clutch ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok en tidlig 02j kasse den bruker samme skiftertårn som 02a og ser ellers nokså lik ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok en 02A/02J ja! :) ser også ut til at boraen har dette, så da håper jeg det passer over, evt går det kanskje å bytte flensene om 1.6 har mindre?

Takk for hjelp!, :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boraen hadde en 020 kasse, så endte opp med en 02a fra en mk4 gti, syns faktisk utvekslinga på gti kassa passet litt bedre enn den orginale som hadde sinnsykt høyt turtall ved motorvei kjøring :)

i min leting på en 02a/02j kasse så ble jeg aldri helt klar på hvilke mk4 som er levert med hvilke kasser, men gti var eneste jeg fant på huggeren med 02a ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.