Dusør til den som starter motoren min!

Anbefalte innlegg

Hallo alle mekanikere og andre som har peiling på bil-elektronikk! For nå er jeg dritt lei av å ikke skjønne noen ting! Byttet ut G-60 motoren i corradoen min om til 2,8l Vr6 fra golf3 92 modell... alt er koblet til og skal etter min mening være riktig... men når jeg skal vri om tenninga/starte får jeg ikke bensinpumpa til å gå og heller ikke tenning... Har målt ledningene i kontakten inn til coilen... der er det 12v, bortsett fra i den minste lille ledningen, hvor jeg bare får 0,33... Håpet kanskje noen i området rundt Vestfold kunne kontaktet meg og ev. avtalt noe...mere detaljerte beskrivelser kan fåes ved interesse og spørsmål... Kun seriøse henvendelser... :) -takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje et blinde skudd,

men når jeg bygde om min Jetta fra gasser til GTI så byttet jeg alt ledningsnett og slik. Pumpa starta heller ikke da, men da lagde jeg opp en egen krets til bensinpumpa med egent rele. Og da starta den ;)

 

har du sjekket at det er gnist på pluggene ved å sette en tennplugg mot jord når du kinner ?

 

 

Skal til Stavern om ikke lenge i forbindelse med noe jobbintervju, kan jo alltids stikke innom og se... VR6 er ikke min sak, men ser ut som det er bare noe elektronikk som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje et blinde skudd,

men når jeg bygde om min Jetta fra gasser til GTI så byttet jeg alt ledningsnett og slik. Pumpa starta heller ikke da, men da lagde jeg opp en egen krets til bensinpumpa med egent rele. Og da starta den ;)

 

har du sjekket at det er gnist på pluggene ved å sette en tennplugg mot jord når du kinner ?

 

 

Skal til Stavern om ikke lenge i forbindelse med noe jobbintervju, kan jo alltids stikke innom og se... VR6 er ikke min sak, men ser ut som det er bare noe elektronikk som er problemet.

det er vel sånn da at bensin pumpa skal henge sammen med hjernen på en måte, har tenkt tanken... Ja, lagt en løs plugg intil gods, funker ikke da heller... men med en coil fra vanlig 4.syl golf3 så gnistrer det i det jeg skrur AV tenninga, men nå som jeg har til Vr6 er det ingenting... snodige greier , send meg en PM eller noe om du kommer og ev.når, hvis du er interissert i å kikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal nok henge sammen i den forstand at pumpa kan kutte dersom du kjører den tom slik at du ikke brenner den. Men det er jo ikke pumpa som styrer trykket, det er en trykk regulator fremme. Så legge en egen krets til pumpa er ikke direkte farlig så sant du ikke kjører den tom.

 

Det med coilen var litt værre... skal tenke litt på det der selv så kan jeg se hva jeg kommer på. Kan jo sende deg en PM når jeg vet når jeg skal den veien ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var kjipt KA, men kan du ikke snakke med Christian R på andre sida av vægen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var kjipt KA, men kan du ikke snakke med Christian R på andre sida av vægen?

joa, prøvde å ringe han i stad... tok ikke tlf... prøve igjen i morra eller noe, ville tru han har peiling...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey, hadde et lignede problem me en av mine biler, då snurra startmotoren men ikke noe mer, da var det jeg som hadde glemt og kobbla til jord på et rele.Du kan jo sjekke det. Lykke til håper du finner ut av det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey, hadde et lignede problem me en av mine biler, då snurra startmotoren men ikke noe mer, da var det jeg som hadde glemt og kobbla til jord på et rele.Du kan jo sjekke det. Lykke til håper du finner ut av det

Vet vel ikke tilfeldighvis hvilket relè vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under bak sikkringsboksen så står det en rekke eller en ring med kontakter på cassi, det er jordingspunkter. Kan hende at ikke alle sitter skikkelig, eller at du mangler noen som skulle ha vært der.

 

regner med at du har bytta ledningsnett så det er jo litt av et nøste å få orden i, kikk godt under der og se om alle kontakter er i...

 

Annen ting, du har ikke dratt ut alle relene fra sikkringsboksen og satt dem i igjen ? Håper de har stått urørt.

Dersom de har vært ute, se om du får tak i et bilde av en sikkringsboks fra en annen VR6. For de _passer_ ikke bare en plass for å si det slik...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den skal nok henge sammen i den forstand at pumpa kan kutte dersom du kjører den tom slik at du ikke brenner den. Men det er jo ikke pumpa som styrer trykket, det er en trykk regulator fremme. Så legge en egen krets til pumpa er ikke direkte farlig så sant du ikke kjører den tom.

 

Bensin pumpen styres så den ikke går når motoren ikke går. Sjekker at det er tenning. Har ikke noe med at den ikke skal gå tom. Starter pumpen en kort periode når tenningen vries på?

Hvis ikke mangler trolig bensinreleet noen signaler eller er defekt.

Siden du heller ikke har tenning kan det virke som noe er feil med hvordan du har koblet i forhold til tenningsbryteren. Er normalt koblet til noe i alle stillinger av bryteren. Siden du får gnist når du slutter å kinne, mangler du nok noe i start posisjonen på tenningsbryteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje det er sensor G28 Engine Speed Sensor som spøker

 

Sjekkes slik: mellom pinne 1 og 2 skal du måle 480- 1000 Ohm

 

og det skal ikke være kortsluttning mellom noen av pinnene.

 

kan også sjekke om sensoren hjulet er helt om du skrur ut sensoren ifra motoren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joho... da har jeg GNIST... Kobla og styra noe verre i stad... tror også hjernen får strøm nå.... Men får fortsatt ikke bensin pumpa til å starte annet enn å koble om ledningene ved relèt på et vis...

Motoren starter ikke enda... virker som om når jeg kjører bensin pumpa at det ikke kommer bensin inn på dysene... er jo trykk i slangen på sia motoren,men... skrudde opp en plugg etter jeg hadde prøvd litt.. da var den relativt tørr... Noen med forslag på det da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med startgass, kommer det noen host eller start da så er det kun bensinen som er en bekymring...

 

Da er det kun opp til deg om du vil ta en spansk en eller lete og banne og steike en stund til fremover...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du har fått byttet om bensin slangene, retur og tilførsel altså... fort gjort :) Da vil det ikke bli trykk i dyse rekka, om tilførsel er koblet til under bensin trykk reg.... bare et forslag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du har fått byttet om bensin slangene, retur og tilførsel altså... fort gjort :) Da vil det ikke bli trykk i dyse rekka, om tilførsel er koblet til under bensin trykk reg.... bare et forslag :)

 

 

Ehhrmm... Det gjorde jeg ved mitt første ombyggingsprosjekt... Scorpio fra gasser til innspurt.. Men nå skal jeg ikke banne i kirka mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med startgass, kommer det noen host eller start da så er det kun bensinen som er en bekymring...

 

Da er det kun opp til deg om du vil ta en spansk en eller lete og banne og steike en stund til fremover...

Start-gass er prøvd ut... da er det nesten så den går dvs... host og hark...Hva med den spanske da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du har fått byttet om bensin slangene, retur og tilførsel altså... fort gjort :) Da vil det ikke bli trykk i dyse rekka, om tilførsel er koblet til under bensin trykk reg.... bare et forslag :)

 

Vet du hvilke av de som er tilførsel eller? er vel den øvre slangen med pil inn... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det var å legge opp egen strøm til pumpa, men leste ikke det ene innlegget ditt godt nok istad, der skrev du jo at du fikk start på pumpa ved å "modifisere" pumpa litt.

 

Men får fortsatt ikke bensin pumpa til å starte annet enn å koble om ledningene ved relèt på et vis...

 

Så da vil jeg nok som han andre nevner , sjekke at det er riktig på tur/retur slangene til tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting også, nå er ikke jeg helt sikker hvordan VR6 nettet er blir koblet sammen, men det ordinære i bilen din....

Men slik som bensinpumpe releet er styrt i en G60, så får den - spenning i fra hjernen, ikke +, jeg har "bajsa i skuffen" der før....

 

Men hvordan var det du fikk bensinpumpa til å gå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting også, nå er ikke jeg helt sikker hvordan VR6 nettet er blir koblet sammen, men det ordinære i bilen din....

Men slik som bensinpumpe releet er styrt i en G60, så får den - spenning i fra hjernen, ikke +, jeg har "bajsa i skuffen" der før....

 

Men hvordan var det du fikk bensinpumpa til å gå?

alt av ledningsnett stemmer bortsett fra det med at den pumpa ikke starter.... rart egentlig, for relè til bensin pumpa skal sitte på plass 12, men jeg klarte å starte den fra en holder til et rele som kommer ifra motoren... skjønnte ikke stort da... hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde håpet du hadde fått start på den nå :)

 

Jeg kommer hjem i dag/kveld fra n.sjøen. Og må se om jeg kan få tatt en titt på det vi snakket om tildigere ang tenningsbryter.

 

Hadde en episode på min tildigere. Da hadde jeg sparket borti et rele oppunder pedalene. Alt funket bortsett fra at den ikke startet. Nå vet jeg ikke hva det var for et rele, men sannsynligvis bensinpumpa. dytta det bare på plass...

 

Det som var nevnt tidl. at bensinpumpa bare skal gå når det er tenning er pga sikkerhet. DVS at ved en krasj, så stopper normalt motor>tenning forsvinner og pumpe stopper. Litt kjipt om pumpa bare kjører på selvom motor er stoppet om det er litt lekk frami der : eek :

 

Så jeg vil ikke annbefale noe tjuvkobling av pumpe som en permanent løsning!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde håpet du hadde fått start på den nå :)

 

Jeg kommer hjem i dag/kveld fra n.sjøen. Og må se om jeg kan få tatt en titt på det vi snakket om tildigere ang tenningsbryter.

 

Hadde en episode på min tildigere. Da hadde jeg sparket borti et rele oppunder pedalene. Alt funket bortsett fra at den ikke startet. Nå vet jeg ikke hva det var for et rele, men sannsynligvis bensinpumpa. dytta det bare på plass...

 

Det som var nevnt tidl. at bensinpumpa bare skal gå når det er tenning er pga sikkerhet. DVS at ved en krasj, så stopper normalt motor>tenning forsvinner og pumpe stopper. Litt kjipt om pumpa bare kjører på selvom motor er stoppet om det er litt lekk frami der : eek :

 

Så jeg vil ikke annbefale noe tjuvkobling av pumpe som en permanent løsning!

Halla Rune... der var du jo :) ville ikke tro det var nødvendig å mekke start "knapp" løsning, da alt av tenning og hjernen virker... eneste som er igjen å fikse nå da, er bensin pumpe til og starte som du sier på tenninga og få den inn i motoren... skal prøve å omrokkere litt på slangene i kveld så får vi se om den fyrer :): klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GRISEFETT!!!!Idag fikk jeg den til å gå! gikk veldig pent egentlig til ikke å ha vært startet på mange år... byttet ut dysene fra delemotoren, for de som sto på var irret eller no, kom en dråpe ut av to eller no... :) :) :) men bensin pumpa går fortsatt på den "spanske"...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis :) det var finfint å høre ;)

Var det gøy å gjøre den ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se det ja Kim! Da er det jo bare glede!

 

Men du må finne ut av dette med bensinpumpa.

Ta og få sjekka pumpe-rele, evt byttet det med noen andre så du får bekreftet om det er ok eller ikke. Er temmelig sikker på at det enten er defekt, eller at tenningspuls ikke kommer fram.

 

Jeg mener du kan prøve med "nesten" hvilket som helt VAG rele. Veldig mange er like. Du kan faktisk sette inn et vanlig on\off rele mener jeg, vil da gå hele tiden mens tenningen er på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.