Dusør til den som starter motoren min!

Anbefalte innlegg

Grattis :) det var finfint å høre ;)

Var det gøy å gjøre den ?

Ikke fått kjørt enda... bestille nye skiver og klosser bak så alt blir nytt baki der, men gleder meg veldig ja! :)

 

Se det ja Kim! Da er det jo bare glede!

 

Men du må finne ut av dette med bensinpumpa.

Ta og få sjekka pumpe-rele, evt byttet det med noen andre så du får bekreftet om det er ok eller ikke. Er temmelig sikker på at det enten er defekt, eller at tenningspuls ikke kommer fram.

 

Jeg mener du kan prøve med "nesten" hvilket som helt VAG rele. Veldig mange er like. Du kan faktisk sette inn et vanlig on\off rele mener jeg, vil da gå hele tiden mens tenningen er på.

 

Ja, endelig :) Lykke rus i hele går!!! fikk jo nesten ikke sove, heh, å jeg som holder på med svenne stykket mitt denne uka også... bilen blir nesten mer prioritert enn alt annet... :)

 

Tror ikke relèt er gåent, har en hel eske av de, tror nok det er som du sier en slags puls av et signal som ikke kommer fram... har to/tre løse kontakter enda, den ene er til det elektriske vannpumpa veit jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten og vite det, vil jeg tro denne pulsen kommer fra hjernen.

 

Men du kan prøve som jeg nevnte og sette inn et vanlig rele. da vil pumpa gå når tenning er på og ikke være avhengig av teningspulser.

 

La merke til på min at pumpa går kanskje 0,5 sek når tenning settes på for så og stoppe om jeg ikke starter.

 

Men du vet, ang "start" knappen min! la merke til at pumpa faktisk ikke går når jeg kjører starter på nøkkel. Så kan hende det er noe lignende på min...

 

Siden vi begge har u-org motor i bil, kan jeg begynne og lure på om det kan mangle noe mht kjøring av bensinpumpe når en vrir på nøkkel. Kanskje en rett og slett skulle hatt tenningslås fra org. VR6? litt snålt om det skulle være slik, men begynner og bli tomt for alternativer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten og vite det, vil jeg tro denne pulsen kommer fra hjernen.

 

Men du kan prøve som jeg nevnte og sette inn et vanlig rele. da vil pumpa gå når tenning er på og ikke være avhengig av teningspulser.

 

La merke til på min at pumpa går kanskje 0,5 sek når tenning settes på for så og stoppe om jeg ikke starter.

 

Men du vet, ang "start" knappen min! la merke til at pumpa faktisk ikke går når jeg kjører starter på nøkkel. Så kan hende det er noe lignende på min...

 

Siden vi begge har u-org motor i bil, kan jeg begynne og lure på om det kan mangle noe mht kjøring av bensinpumpe når en vrir på nøkkel. Kanskje en rett og slett skulle hatt tenningslås fra org. VR6? litt snålt om det skulle være slik, men begynner og bli tomt for alternativer :)

 

hehe, har brukt opp de fleste alternativen nå ja :) kanskje prøve å få tak i en tenningslås da... er forskjellig dele.nr på de hvertfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg høres dum ut, men har du henta pulsene fra rette siden av coilen?

Om jeg ikke husker helt feil så plagdes jeg en del med dette under ett motorbytte engang.. Logisk sier det meg at det skal på "+ polen", men etter litt fundering kom jeg på at signalet som skal benyttes faktisk kommer fra "- polen", på samme måte som en turteller :)

 

Bare ett tips i allefall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant du ut av de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant du ut av de?

 

hehe, snart 3 år siden dette nå :) Jepp... den startet til slutt.... den er solgt nå da... nytt corradoprosjekt i gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var de som var gale da :)

litt intrisert for har problerm med pumpe og gnist...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva var de som var gale da :)

litt intrisert for har problerm med pumpe og gnist...

 

Pumpa måtte jeg koble på tenninga, fant aldri ut av det.... Gnisten som ikke kom skyldtes en liten ledning inne i bilen fra ledningsnettet til motoren. Denne hadde en liten blå kontakt... da denne fikk størm / plassert der den skulle, starta bilen... :) Nydelig Lyd det!! Bygger du om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.