noen som er flink med bilelektro..

Anbefalte innlegg

har en 2006 passat med xenon som svinger med sidelys og tenker å ettermontere tåkelys.

men ønker å koble de opp slik at det venstre kommer på samtidig som sidelyset i hovedlykta. det slår seg på når man har lav hastighet og svinger til venstre. blir da samme på høyresiden.

men må også fungere som vanlige tåkelys..

tenker å bruke 3 relè og koble v/h side hver for seg med ett relè og koble vanlig tåkelys til begge sider over relè og bryter, men må få de til at ikke sidelysene i hovedlyktene ikke kommer på når man bruker fks bruker tåkelys..

noen som har noe tips på å få skilt disse fra hverandre?? :)

eller annen måte å koble opp dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som mye "mekk" med relèer for å få til dette, men det bør jo absolutt være mulig.

Jeg vet det finnes valg for å kode dette via vagcom, på en del nyere biler, hvis man kobler opp tåkelys på orginal måte. Dog usikker på om 2006-2008 modell har denne muligheten.

Står noe her om 'Cornering lights via fog lights": http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(36)_Tweaks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja blir 3 sytemer slik jeg tenker, men må få de adskilt fra hverandre..

må finne ut om sentralelektroen på min har mulighet for å koble opp tåkelys. noen har det og noen ikke, ettersom jeg har forstått.

kan jeg bruke det så bestiller jeg orginalt nett til tåkelys.

har bestilt tåkelys og bryter med tåke og autofunksjon. tenkte på automatisk coming homelys også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Highline har støtte for det, og comfortline ikke, men kan være jeg tar feil. Sjekkes vel enkelt med vagcom regner jeg med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan huke av tåkelys i sentralelektrisk på vag com, samme med comming home og leaving homelys

er comfortline jeg har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er uavhengig av bil versjon, må ha "highline" CECM, er på alle biler med enten grøftelys eller Xenon. Må bare leke litt i Longcoding. Og ha orginalt el-nett, Bilkomponenter.no leverer dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min hadde hverken xenon eller grøftelys orginalt, men det er en highline-modell, så det er kanskje derfor jeg har highline CECM.

Men mye kan kodes som Hans nevner, verdt å sjekke før man evt kobler noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bestille nettet til tåkelys og ta det derfra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.