Oppdatert sw på zf6hp19a fra 060 til 0120. Låser ikke tcc før 40 grader olje temp

Anbefalte innlegg

Vel oppdaterte sw på tcm på min a8 d3 3.0tdi 06... har nå merket at tcc ikke låser ved girolje temp under 40 grader. Er dette riktig? Vil ikke det slite ut tcc? Var ikke slik på den gamle sw.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo helt bak mål om man skal slure kassa i 6 km før den låser. Hva skjer når det er 20 minus ute?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TCC er det lock up i convertern du tenker på da.

Kan ivertfall sei det sånn at på min Amarok så låser den ikkje på dei lave girene før den har lunk i seg. og du merker det mye bedre når det er kaldere i luften. Tviler på at convertern tar skade av det. Men vil nok kunne føre til at det raskere vert tempratur i kassen. Pluss at du vil ha litt høgere forbruk mens det skjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tcc er vel transmission converter clutch . Ja. Tror det er riktig. Men gamle sw låste tidligere enn 40 grader tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skåner sikkert clutchene i kassen også ved og bruke converter mens den er kald. Da slipper du harde girskift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg har forstått det riktig så slurer vel clutchene i kassen når converter ikke er låst? Eller er det bare converter clutchene som slurer da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rimlig trygg på at det bare er Converter som slurer. Er vel litt derfor dei har gått for Tiptronic kasse i amaroken for at den skal vere bedre egnet til og dra henger enn andre med DSG-. Er ikkje skadelig og slure på converter. Men slurer du lenge nok på ein clutch så blri den utslitt.

Gamle Automat kasser slurer jo heile tiden for dei har jo ingen lockup..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått automatkassers funksjon rett så slurer ikke clutchene inni kassa, kun converter. Høres ikke ut som dette er noe kassa vil ta skade av, men som noen over her nevner kan det føre til høyere forbruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte mail til zf,,, fikk svar tilbake på at sw er bygd opp slik pga oljen skal bli fortere varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.