#1 Skrevet Juni 13, 2005 Har probl. m startsperrelampe som blinker. Bestillte ny IRnøkkel på VAGverksted, Filt OK men dem klarte ikke å komme inn på sentrallåskode på diagnoseverktøyet sitt..Den nye nøkkelen virka uansett i både dør og tenningslås,(men ikke fjernstyringa.) og lampa blinker fortsatt. Det burde den jo ikke gjordt hvis startsperre er OK?? Bilen starter og GÅR m ukoda nøkkel JA. Ble forespeila masse timer m feilsøk. Billigere og høre m ekspertene her da! Og større mulighet for en løsning.. Er egentlig ikke så farlig m startsperra, men vil ha IR nøkkelen til å funke. -Er d lett å koble ut startsperre? Hvordan da koble tilbake?? -Har jeg IMMO1 eller IMMO2 i min bil? -Sitter startsperre i instrument eller i ECU eller?? -Hvorfor skulle verkstedgutta inn på sentrallås? Modul 35(tror jeg) har en misstanke om at min bil er for gml til diagnose på sentrallås?? Naturlige for meg er å tenke modul for Immobilizer (25 el 30?) -Vurderer å investere i kabel til VAG-COM, Har jeg da gode odds for å fikse dette sjøl? Sorry for lang posting, men greit å få utreda probl? Håper noen kan hjelpe. -Geir- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2005 For få IR-nøkkelen til virke, skal den kodes mot sentrallåsen, noe jeg trodde de gjorde på Møller når man bestiller ny nøkkel? Iallefall, her er fremgangsmåten: Memory addresses, coding On vehicles with remote-control central locking, every new or non-encoded remote unit must first be re-coded for the central locking control module. - Switch ignition on; leave key in ignition. - Mechanically lock vehicle at left front door, using second key. - On remote unit, press "Open" button once. A short horn signal will sound. Notes: The "Open" button is pressed once for programming the first, or a single, remote unit. When programming additional remote units for the second, third or fourth memory addresses, press the "Open" button two, three or four times, in one-second intervals. Example: press the "Open" button once, wait 1 second, then press once again to program the second remote unit. - After 6 seconds, press "Open" button once to activate the coding process. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2005 Og her er måten å matche Immobilizer-utstyr via Vag-Com: Procedure for adding keys to vehicles with separate Immobilizer: (Includes 2000+ EuroVan, Cabrio, and many older non-US models) 1. [select] [25 - Immobilizer] [Login - 11] Enter zero followed by the 4-digit SKC. For example, if your SKC is 1234, enter 01234. [Do It!] 2. [Adaptation - 10] Enter 01 in "Channel Number" [Read] The "Stored Value" is the number of keys currently matched. Enter "new value" of 0 [Test] [save] This clears out the old key-matchings. Enter a "new value" corresponding to the total number of keys to be matched, including any existing keys [Test] [save] 3. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Switch ignition off and remove key 4. Insert next key to ignition and switch ignition on again Count to two ("One one-thousand, two one-thousand") out loud Switch ignition off and remove key 5. Repeat step 4 with each key until all keys have been matched. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2005 Puuuuhhh, og enda en måte å gjøre det på, denne gjelder vel gamlere biler: Programming the central locking pump with infrared key codes Note: Electronic key codes are assigned to each key by the manufacturer. The central locking pump can store the codes of up to four keys. If one key must be programmed, always program ALL infrared keys. This complete procedure must be repeated to program each infrared key. - Move the vehicle to an area not illuminated by fluorescent lights. Programming sequence will not work properly under fluorescent lights. - Switch ignition ON using a second key. The next three steps must be completed within 30 seconds. Otherwise, procedure will have to be repeated. - Close and lock all doors with the mechanical door locks. - Point infrared key to be programmed at either infrared sensor and briefly press the transmitter button from one to four times. Note: Pressing the button once will program the key as Key No. 1; pressing it twice will program the key as Key No. 2, and so on. The sequence of the transmitter pulses must occur in one second intervals, and the sequence of up to four pulses must be completed within five seconds. The anti-theft alarm will sound the horn briefly after each signal to confirm reception. - Press button ten seconds after entering the last pulse. Vehicle will unlock and programming for that infrared key will be completed. Reactivating infrared system Notes: If doors do not lock or unlock with the infrared key, system may have shut off. This could occur when: The battery was dead or disconnected. The infrared locking system was not activated for a long period of time. The security codes of the infrared key and central locking pump are out of synchronization because the transmitter button on the infrared key was operated repeatedly when out of range of the sensor. To reactivate: - Press infrared key transmitter button while pointing key at infrared sensor. - Within one minute of pressing transmitter button, manually unlock either door. - Infrared system is now reactivated. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2005 Takk for info. Må prøves i morra. Er nok den siste her som gjelder for meg. Har leita og leita etter info om blinkende startsperrelampe, finner masse men ingen som har bil som er like kjørbar for det! ...?? -Geir- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2005 Får det ikke til å virke! Har prøvd både å reaktivere IR systemet som beskrevet , samt programere nøkkel. Får ikke noe bært fra alarmen. Alarmen min funker! Kanskje nøkkelen må kodes til bilen - altså startsperre før den kan programeres til sentrallås? Eller har ikke dette noen sammenheng?? -Geir- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2006 Sentrallåsen min med ir virker heller ikke.. har prøvd dette en gang før, men da trodde jeg det var batteriene i nøkkelen som var dårlige... skiftet batteriene i dag, å prøvde på nytt, begge metodene.. Ser man kan bruke vagcom til å programere nøkkelen også, men det er vell startsperra? har kjøpt meg vagcom utstyr.. Noen som har lyst til å hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2006 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...