A4 b5 1,8t apu es-tun. Problemtråd. Holder igjenn/variabelt trykk.

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 med en trimma 1,8t motor i.

http://forum.vacn.no/attachment.php?attachmentid=230635&d=1442862628

 

Er bedre manifold,3" down, stort k&n filter cc550 dysa, 3"Mafhus,Fmic etc...Hatt endel problemer etter jag var å mappa. Begynte med fjusk,skifta til tfsi coiler og nye plugger. Har også bytta Lmm å lamda for ca 1 år siden. Har bytta begge bankesensoren, mapsensor, plugger veivakselsensor kamakselsensor,tempsensor på vann. Rensa coioler og luftgater. Montert enxtr coioler tillegg til Fmic ...Fiksa lekkasjer. Strevd lenge med at den ikke starter når den er varm,nå vil den ikke starte kald heller. Kjørte en tur her etter jeg fiksa alt dette å den starta fint å gikk fint på tumgang. Fjuska å bremse på rundt 3500-4000omdr men så kunne den plutselig skyte ivei om jeg fortsatte å gi på..lada tregt!!

 

Sjekka bensintrykk, siden den ikke starter så er dette når jeg vrir om på tenning. Endrer seg ikke når jeg kinner..

image.jpg

 

Sjekka dysene å dem sprutet bra hver for seg.

Sjekka coilene å det blinke i alle sammen hver for seg slik som dysene..

Tok opp regulator på rails å den så bra ut.

Sjekka å streket er riktig på topp når stempel nermest register er helt på topp

Kan kjinne ut batteriet gang på gang uten noe form for start

 

Det som er rart er at når jeg kopla av bensinavgift på rails å hadde den i ei kanne kom det mye bensin men motoren holdt på å starte, men ikke faen om den vil når bensin er koplet på. Bensin på plugge å det lukter også bensin av den nye olja jeg nettopp har hatt på.

 

Får opp en del forskjellig koder som kommer å går, men noe kan ha med kinningen å gjøre samt strøm å skilting av sikringen etc men det er Lmm å sensor til gasspedalen/spjeld som har vert mest. Nå er det kun den senatoren til gasspedalen/spjeld. Har restar spjeld uten noe positivt resultat.. Supply relay har å vert der men ble borte etter jeg sletta..

 

Kopla av bensinfilter å det rant ren bensin ut begge endene

Skal sjekke bensinpumpe for rusk å slik..

 

Virker som den får for mye bensin

 

noen forslag?????: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvilken rekkefølge og fra hvilken ende ledningene begynner I kontakten til lmm? Flat på ene side og buet på andre siden med tot 5 stikker,men 4 ledninger..Min kontakt på ledningsnettet er knust så må ha ny!. har bare løse ledninger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som motoren og pluggene drukner i bensin (starter med nye plugger osv). Ut fra det du skrev i den forrige tråden så gikk den ekstremt rikt også på tomgang sist og startet nesten når bensintrykket forsvant. Tyder på alt for mye bensin. For at den skal gå så rikt så må det være noe med lmm vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kan godt hende det☺ ble nye plugger I dag å etter halvtime på tomgang,sjekka bensinfilter etc å sletting av koder mange ganger så går den nå meget fint på tomgang. Eneste er at når jeg gir på eller skal kjøre kutter motoren rundt 3-4000. Da står nåla å hopper å jeg hadde samme opplevelse med en astra f jeg hadde å da var det lmm. Har somsagt feilkode på lmm. Lampa som lyste I bilen er også borte samt at det ikke kommer nye koder. For å dobbeltsjekke riktig wiring på maf så har jeg lagt opp nytt nå slik det skal være etter bilde hjelp fra en kompis. Bilen kutter fremdeles når jeg ruser den. Når jeg kjører så hogstår den når den gir på å kjem opp I rundt 3500.,

skikkelig ekkelt.

 

Står faktisk på litt over 10 I verdi på wideband. De e jo veldig tiktskal vel være 14.4 på tomgang?

Nå har jeg super 78 plugger fra bosch med flere anoder på!

 

Så er nok riktig de du sier ..

 

Så får vel bare kjøpe ny lmm! Nå tips? E mye billige å men kor lenge holder dem? Har stort åpent filter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte orginal bosch fra en ebay selger med garanti, kosta ca 800 inkl frakt mener jeg å huske og den fungerer utmerket!

hørt mye negativt om kina mafer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte orginal bosch fra en ebay selger med garanti, kosta ca 800 inkl frakt mener jeg å huske og den fungerer utmerket!

hørt mye negativt om kina mafer..

 

Jeg kjøpte bosh av en fyr på facebook som importerte til rimelige priser.men han slutta fordi det var mye jobb å lite lønnsomt. Ca 1,5 år siden.

 

Høres interessant ut, kal se litt på ebay. Hva heter selger??

 

Ja vil helst ha noe skikkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips☺ har sendt dem en melding!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å rense lmm I dag. Starta opp å no sperrer den ikke på turtall men esp lyser er tilbake å bilen gikk som en 1.8 uten turbo. Går veldig fint på tomgang . en ny lmm er på vei. Håper det er den som er feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved fult pådra max 3 bar I ladetrykk. Endrer seg ikke noe om e tar av kontakten til n75. Lmm viser max 70gs når e gir på. Går vrldig tregt som en 1.8 brndon utrn tutbo..Venter som sagt på ny lmm. Nå får e opp feil på pedal sensor å luftmengdemåler. Hender boost kontroll å manifold noe kommer opp å.. Epc lys er der fortsatt.

 

Ellers går den fint på tumgang.grei å kjøre og starter hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok av slangen til klokka å blend den. Kjørte å da lada bilen opp.mot 0.5 men så hørte jeg et klikk å nå lader den 0 bar hele tia uansett koss e gir på. Ka ha skjedd? Testa n75 å den klikket når jeg satte strøm på. Prøvde å kjøre uten og med men strøm av. Fortsatt 0 ladetrykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjørte en tur med slangen av wg for å sjekke om trykket øka da. blenda enden på slangen fra n75. ga på å den lada opp i 0.5 for så at jeg hørte en lyd så lada den bare 0 å har gjort det etter dette. satt påatt slangen men lader fortsatt 0.

 

 

demontert endel. sjekka turboen for slakke og det er ikke noe mere en det har vert før, dvs nesten ingenting. prøvde demontere pipen så jeg fikk sett til lokk og propellen eksoshuset. men den ene skruven satt så jævlig at det var ikke rå å få opp. får bli siste utvei om e evt må sjekke. fikk sjekka wg staget og det er fast og står i spenn som tidligere. muttre var fast. satte luft på eg klokka å den åpna å lukka hørte jeg. sist den var løstna var det også ekstra brummelyd av eksos men det er det ikke nå!.

 

er faktisk litt slakke inn å ut på turbo noe som det ar da jeg kjøpte den. men det er vel snakk om under en halv mm..altså sinnsykt lite...

 

montert alt igjenn å alt av slanger jeg demonterte er hele. har også sjekket alt annet som nylig er montert sammen igjenn å finner ingen lekkasjer.

 

testa n75 og det klikker i den da jeg testa den på strøm..

 

alt montert igjenn og bilen starter og går fint men lader ikke noe mere en til 0. hender av å til den lader 0.1 i et millisekkund men det er om jeg følger med hele tia å gir på lenge, helst på høgere gir.

 

viste max 70gs på lmm når jeg testa på lange drag i høgere turtall..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som et turbohavari. Løsne eksosen ut fra turboen (selv om det sitter fast) og slangen inn på innsugsiden. Kjenn så om det aksling og hjulene er OK og om det evt går å vri de hver sin vei. Kanskje mye av problemene dine kan spores tilbake til en treg turbo som var på vei til å havarere.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om selve WG lokket faktisk er der? Ikke ukjent at de faller av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

roger og hans.

 

hvorfor er da turbinen på turbo like hel og hvorfor er det da ikke noe mere slakke nå en når den var ny? jeg har hatt turboras tidligere å da var turbinen som en slengball inne der på alle turboene. dette er en ko4 hybrid fra franken. ørlite slakke opp og ned som det var når den var ny. inn å ut 10ndelsmillimeter også som var når turboen var ny. opp å ned under 1 mm. snurra på hjullet å det triller fint en stund etter jeg snurra på det. så da er spørsmålet, kan propellen bak i eksoshus falle av uten at det pårører bevegelsen på selve turbinen? og hvorfor er staget like stramt som før. hører klikk av noe alle et lokk også når jeg kjører luft på wgklokka..og tidligere da lokket var løst og muttrene er løsna noe dem ikke er nå så bråka det noe sinnsykt noe som det ikke gjør nå..og hvorfor lada den plutselig 0.5 når e tok av slange på vwklokka for så kutte ned til 0 plutselig, etter den hadde lada 0.3 lenge. hørt at den både kan gå i 0.6-0.3 og null i nødmodus, hva som stemmer vet jeg ikke. bilen starter å går men bruker mye drivstoff. drar jevnt men veldig treg. kjenner den lader litt/moment slår inn når e gir på men thats it. når jeg hadde løst wg lokk tidliger var staget løst noe det ikke er nå samt at trykket var veldig ustabilt fra 0.3-0.6 ca å bilen bråkte veldig. når lokk var løst tidligere skrangla det veldig.

 

når jeg ga på uten slange til wg med blenda slange så økte trykket til ca 5 for så å si et fint klikk som om et reele eller slik lyd det er i hjernen når den blir koplet til strøm. alle sikringer er sjekka men reele kan være gåent foruten hva jeg vet. hører ingen skrangling eller noe fra turbo å demonteringen skjedde etter den hoppa ned til 0 å sa klikk.

 

lmm er vel her i morra håper jeg og har lest flere tilfeller på nett der dem faktisk har mista all turbotrykk å da har det hjelpa med både ny lmm og lambda

 

kjørte uten lmm en dag her å det var ingen forskjell mellom lmm påkobla og ikke.. viser max 70gs når jeg gir på å kommer oppi turtall.

 

vil se om det blir bedre med ny lmm for så evt lambda før jeg demonterer på nytt.

lamdaen er også lodda å lappa på ved foten av selve føleren da det har vert brudd og klemm der pga kukete plassering av hull til lambda så fult mulig den er klikk selvom jeg mener den skal værer bra fiksa.

 

siste: hvorfor er trykket så stabilt om det er turbohavari/lokket løst? først 0,3bar så 0.

 

 

uansett, takk for inspill:) vi får se etter lmm og evt lambdasonde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet to K03 på A4 B5 AEB, på de lå lokket pent og pyntelig ned på innmaten i katalysatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet to K03 på A4 B5 AEB, på de lå lokket pent og pyntelig ned på innmaten i katalysatoren.

 

huff, ja får ta å demontere om eg ikje får den til med ny lmm. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, ja prøvde ny lmm i da å møtte samme problem at den brå hogger når jeg kommer oppi 3000omd. lader ikke noe bedre en før, altså at den går fra -6 til 0. hender den er såvidt oppi 0.1 i lange drag.. fremdeles feil på lmm

Wednesday,07,October,2015,18:56:27:38220

VCDS Version: Release 15.7.1 (x64) Running on Windows 7 x64

http://www.Ross-Tech.com

 

Address 01: Engine Labels: REDIR FAIL!

Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0006

Software Coding: 04201

Work Shop Code: WSC 00000

VCID: 60CF96C1E0D6EF3E3D-5140

1 Fault Found:

 

16487 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0103 - 35-00 - Signal too High

 

Readiness: 0000 0000

 

denne kulle være i orden ifølge selger men ikke vet jeg. jeg har koplet lmm ledningene etter en 2002/3 a4 b6 1.8t og mener det var motorkode avj-

 

epc lyset forsvant etter jeg fiksa litt i noe av ledningene men nå når epc er borte og ny lmm satt i så hogger den på 3000omdr.

 

merkelig greier.

 

må vel demontere å se bak i eksoshus etterhvert da:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe alla dette?http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=47&t=36733

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka turbin no å den snurra kjempefint når motoren gikk på tomgang.tok rundt mutter fikk ikke til å stoppe den så den er tydeligvis I full sving..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

må vel demontere å se bak i eksoshus etterhvert da:/

 

Greit å sjekke ja samt sjekke om eksos er tett på et vis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka turbo å propell I turbo e smekke fin.ingen slakke I stag mellom hver propell. Syns det høres usannsynlig ut at eksos er tett når den er soppas stor med kun 1 lyddemper flr eksos potte. Er bra trykk bak å både ved tomgang og når e ruse. Men ka me Watergate? Har hatt problem me den før at den ikke lada noe bedre med slange av.den er stram å fin så veldig rart. Også rart at e skal ha så evt stor lekkasje på trykkgate når e ikke finner noe lekkasje å trykket er så stablet på 0. Samt med den klikk lyden e hørte når trykket havna på null. Sjekka lokket og det er litt slakk men tight når wg lokker seg. Virker som wg er litt treg for noen ganger henger den å lokker deg ikke..Men virka som den ble bedre når jeg Kjørte luft på mange ganger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lader ca 0.1 og hopper avogtil mellom 0.1 og 0.2 når e gir på lenge å I høgere gir. Med lmm I så butter denn rett før 3000omdr. Uten lmm koplet til drar den hele veien men lader ikke mere en 0.1.. med slange av wgklokka å blend slange så lader den ikke mere en 0.1 da heller.

Smurte å testa wg stag veldig mange ganger I dag uten at den hang seg opp åpen.

 

fikk opp feil på camshaft position sensor g40

kjem opp nye feil heiletia å dem forsvinn igjenn så det e et evig sirkus.

einast sensoren som det altid er feil på er luftmengdemåler.

 

Håpløst det her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som eg har sagt før, få kyndig hjelp. Feilsøking via et forum er meir eller mindre håpløst. Alle deler du har skiftet nå, kunne ha betalt for en del feilsøking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.