A4 b5 1,8t apu es-tun. Problemtråd. Holder igjenn/variabelt trykk.

Anbefalte innlegg

går jo som et skudd når jeg bruker gassen riktig. altså trykker forsiktig å ikke bottner.

lmm sletter jeg feilkode på men kommer opp igjenn med en gang om bilen står på tomgang. ellers kommer den ikke opp igjenn før jeg starter bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som eg har sagt før, få kyndig hjelp. Feilsøking via et forum er meir eller mindre håpløst. Alle deler du har skiftet nå, kunne ha betalt for en del feilsøking.

Som sagt før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt før.

egil er ikke lett å få hjelp av. ukesvis på å svare på mail og korte svar med link til ditt å datt..

har vel hjelpet meg mye om noen med peiling forklarer hvordan jeg bruker vagcom for å sjekke verdier.

men det er vist ikke så lett å få hjelp til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk generic obd mode. Finn LMM, på tomgang skal du ha en lav verdi, eg har ikke logget på 1.8t men under 15g/sec. På fult ladetrykk og 5000rpm skal du ha 180++g/s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

egil er ikke lett å få hjelp av. ukesvis på å svare på mail og korte svar med link til ditt å datt..

har vel hjelpet meg mye om noen med peiling forklarer hvordan jeg bruker vagcom for å sjekke verdier.

men det er vist ikke så lett å få hjelp til.

Har du prøvd å bestilt time for feilsøk hos Egil eller bare spurt om råd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom med bilen å la den stå en uke. Jeg ville ha tid å pris. Ingen svar etter det. Da er det ikke så nøye tydeligvis. Men nei! Jeg sender ikke bilen bare inn på måfå fordi bilen ikke trekker riktig. Jeg spør her for å få svar å gidder du/dere ikke hjelpe så slutt å skriv.. er her for å få hjelp ikke for å hakke på andre.. kan spare dere for en kommentar som " utakknemlig osv"

Men takk til dem som prøver å hjelpe.. takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom med bilen å la den stå en uke. Jeg ville ha tid å pris. Ingen svar etter det. Da er det ikke så nøye tydeligvis. Men nei! Jeg sender ikke bilen bare inn på måfå fordi bilen ikke trekker riktig. Jeg spør her for å få svar å gidder du/dere ikke hjelpe så slutt å skriv.. er her for å få hjelp ikke for å hakke på andre.. kan spare dere for en kommentar som " utakknemlig osv"

Er vel ikke så enkelt å gi en pris på en feilsøking som dette. Kan ta fra 1 til xx timer. Bare tenk på hvor mye tid du har brukt på å prøve ting. Jobber med IT selv og er det samme der. Hvis noen spør hvor lang tid det tar å fikse en pc som det er noe galt med så er det umulig å svare på det. Kan ta 5min eller 5 dager. Kjedelig for den som har problemer, men sånn er det. Ingen vil jobbe gratis og hvis man legger verst tenkelig scenario som grunnlag for pris så blir ikke kunden fornøyd hvis det er gjort på 5 min.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes da andre som kan skru på desse. Er jo bare å si at de kan bruke inntil 5 timer på feilsøking.

Feilsøking som du driver med nå er på måfå og blir som regel dyrt, og det virker som ditt kompetansenivå blir for lavt til å finne ut av det. Alt kan ikke løses over web.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har du jo faktisk sirklet deg inn rundt en feilkilde allerede. Får du signal too low på LMM er det noe feil der. Og siden du allerede har byttet den, må feil ligge et sted på ledningsnett. Er ingen vits å feilsøke videre før du blir kvitt denne feilkoden. Du får aldri motoren til å gå som den skal uten riktige verdier fra LMM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er bare en av dem som kommer innom her og skyter skudd i blinde. Fordi du velger og prøve løse dette selv.

All kudos til deg for og ha rett motivasjon og stå på vilje. Selv om jeg er enig i at det noen ganger er mer lønt og få kyndig hjelp.

Selv om akselen på turbo kjennes fin ut kan du fortsatt ha olje pakkede lagre i turbo.

Wg flapp kan som nevnt ha falt av.

lmm verdi for lav kan komme av mange andre feil også, den spretter blant annet opp om fløde er for lavt.

Ressultat av dårlig turbin flow, slanger som har hoppet av. Du fant jo allerede den ene ic slangen delvis av.

Wg flapp igjen?

Stor lekkasje mellom manifold og turbo

Sist men ikke minst, montert LMM feil vei!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har du jo faktisk sirklet deg inn rundt en feilkilde allerede. Får du signal too low på LMM er det noe feil der. Og siden du allerede har byttet den, må feil ligge et sted på ledningsnett. Er ingen vits å feilsøke videre før du blir kvitt denne feilkoden. Du får aldri motoren til å gå som den skal uten riktige verdier fra LMM.

Jeg er bare en av dem som kommer innom her og skyter skudd i blinde. Fordi du velger og prøve løse dette selv.

All kudos til deg for og ha rett motivasjon og stå på vilje. Selv om jeg er enig i at det noen ganger er mer lønt og få kyndig hjelp.

Selv om akselen på turbo kjennes fin ut kan du fortsatt ha olje pakkede lagre i turbo.

Wg flapp kan som nevnt ha falt av.

lmm verdi for lav kan komme av mange andre feil også, den spretter blant annet opp om fløde er for lavt.

Ressultat av dårlig turbin flow, slanger som har hoppet av. Du fant jo allerede den ene ic slangen delvis av.

Wg flapp igjen?

Stor lekkasje mellom manifold og turbo

Sist men ikke minst, montert LMM feil vei!!

Skal legge nye ledninger fra ecu til lmm å se. Mener en la ut veiledning her om hvor ledningene skal gå.

Ja må nesten være noe med ledningsnettet siden lmm er ny. Alle slanger er fast nå og ingen lekkasje å finne etter vacum test.

Lmm er rett vei og har altid vert..

Om du mener wg lokk så er drt sjekket og det er tett når det skal være tett. Wg åpner og lukker på trykkluft.

ledningene til lmm skal være rett nå utifra hva andre her mener dem skal være.

Problemet er at det er feil på lmm og at bilen går dårlig når jeg trykker for mye på gassen. Er jeg fin på gassen går den som et skudd..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin 27 har smelta av mellom pin stil å elektroplata. Dette kan vel fikses av en som kan det? Må ha vert varmt da jeg ser litt smeltet plast inni huset der alle pinnene sitter på ecu. Hva gjlr pin 27? Eneste jeg vet er at det mest sansynlig er til lmm som her inne skrev.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve ECU?

Like greit å bytte ECU, og ta med chippen over

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve ECU?

Selve ECU?

jepp, pinnen som går fra pinnehuset og ned til platen med all elektronikk på (smeltet av midt på pinnen..

hadde jeg hatt råd til å kasta penger ut av vindue skulle jeg gjerne gjort det.. og er heller ikke en løs eprom i denne som ligger i et tårn så det blir mye jobb unødvendig. ny ecu er heller ikke billig. da er det vel ikke mye å tenke på når en erfaren vil lodde dette for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikkje umuligt at ecu har andre skader også. Men burde ikkje vere problem og lodde det der og teste. Du finner nok ein brukt ecu til 1500-2000kr vil eg tippe. Må flytte motor software chippet og startsperre chippet så er du oppe og går

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er delenr på ecu? Har noen liggende men vet ikke om de passer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er ikkje umuligt at ecu har andre skader også. Men burde ikkje vere problem og lodde det der og teste. Du finner nok ein brukt ecu til 1500-2000kr vil eg tippe. Må flytte motor software chippet og startsperre chippet så er du oppe og går

Skjønner den. Er til lodding nå så får se hva resultatet blir før jeg burderer å kjøpe ny!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er delenr på ecu? Har noen liggende men vet ikke om de passer

4b0906018aa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, vet om en hjerne fra en 2001 a6 1.8t som hadde en hjerne med delenr som starta på 4b0 dvs immo 3 etter hva jeg skjønner. Den kunne jeg få for 500kr tvilsomt at delenr er helt likt, men på de eldre hjernene trenger det ikke være det;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, vet om en hjerne fra en 2001 a6 1.8t som hadde en hjerne med delenr som starta på 4b0 dvs immo 3 etter hva jeg skjønner. Den kunne jeg få for 500kr tvilsomt at delenr er helt likt, men på de eldre hjernene trenger det ikke være det;-)

har fått loddet nå og funnet en ledning som hadde gått av i en kopling. det er den grønne tynne ledningen som går til nr 5 på lmm. bilen går bra igjenn på full gass etc å feilkode kom bort. MEN nå står den bare å jager :/ når jeg kjører springer den opp på magert for så å gå ned igjenn på normalen. slik holder den på hele tiden å den holder igjenn og slipper hele tiden. når den holder igjenn springer verdien på top som er mager blanding. på wiidebandslambdaen. når jeg båtner å gir på så kan den dra godt å når jeg slipper opp gassen kan den hogge litt på en måte.

tar jeg av den grønne ledningen så roer motoren seg å går jevnt igjenn men feilkode kommer opp.

nå er ledningene slik.

1 ingen..... dette er pin helt mot luftfilter med rund ende på lmm.

2gul og grøn

3gul

4hvit og grøn

5grøn

men null feilkoder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rensa skikkelig åpent luftfilter samt brukt elektrospray på lmm.ligger og tørker nå! Skal se I morgen om bilen fortsatt jager. Feilkode er borte.men da begynte bilen å jage. Tar jeg av den grønne ledningen jeg kopla på igjenn så går bilen veldig fint. Virker som jagingen skjer fordi lmm er koplet til. Går bedre nå å tuller ikke når jeg bruker gassen helt inn men bremser litt heheletiden å går opp mot 19,8/9 som er helt magert. Når jeg gir på så går den rikt men på normal flyt så oppfører den seg rart. Samt jag på tomgang. Om ikke det hjelper med rens skal jeg prøve å rense spjeld, ta av batteripoler evt sjekke feilkoder samt så jeg noen skrev at en skulle slå på tenning å la den stå på til alle lyder stoppet. Gjøre dette noen ganger før oppstart etter batteri brudd/ bytte av lmm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert. Bilen jaga å stoppa etter 2 sekk. Etter en kjøretur står den å går nå men lige å vandrer på 14 opp og ned samt turtall beveger seg bitteliten opp og ned midt mellom 0.900 og 1000 omdr. Sjekka å ingen feilkode.når e kjøre vandre den mere..går bra når den går skikkelig. Skal sjekke bensinpumpa å spjeld etterhvert. Mulig lmm er skada,men er iallefall rensa nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert. Bilen jaga å stoppa etter 2 sekk. Etter en kjøretur står den å går nå men lige å vandrer på 14 opp og ned samt turtall beveger seg bitteliten opp og ned midt mellom 0.900 og 1000 omdr. Sjekka å ingen feilkode.når e kjøre vandre den mere..går bra når den går skikkelig. Skal sjekke bensinpumpa å spjeld etterhvert. Mulig lmm er skada,men er iallefall rensa nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom opp feilkode nå å da sto de at rpm va høyere en forventa. Da e sletta stoppa bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.