A4 b5 1,8t apu es-tun. Problemtråd. Holder igjenn/variabelt trykk.

Anbefalte innlegg

Kom opp feilkode nå å da sto de at rpm va høyere en forventa. Da e sletta stoppa bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tynne grønne ledninga. Hva Gjør den? Det er nå koplet som det skal være og slik som alle sier så at det er feil på ledninger nå er litt rart. Når jeg kopler på den grønne så stopper bilen og fjusker noe jævlig. Feilkode forsvinner og jeg kan gi full pedal. Men når jeg tar av grøn ledning så går bilen fint på tomgang men feilkode kommer og jeg kan ikke båten pedal for da fjusker den.

Har vel klart å ødelegge den nye lmm da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saturday,02,January,2016,16:13:57:38220

VCDS Release 15.7.3 (x64): Generic OBD2

TID 01 - Rich to lean sensor threshold voltage Test:0.430 V

TID 02 - Lean to rich sensor threshold voltage Test:0.430 V

TID 03 - Low sensor voltage for switch time calculation N/A

TID 04 - High sensor voltage for switch time calculation N/A

TID 05 - Rich to lean sensor switch time N/A

TID 06 - Lean to rich sensor switch time N/A

TID 07 - Minimum sensor voltage for test cycle Test:0.190 V - Min:0.000 V - Max:0.400 V

TID 08 - Maximum sensor voltage for test cycle Test:0.670 V - Min:0.500 V - Max:1.000 V

TID 09 - Time between sensor transitions Test:0.000 s - Min:0.000 s - Max:1.640 s

TID 10 - Sensor period N/A

Saturday,02,January,2016,16:17:56:38220

VCDS Release 15.7.3 (x64): Generic OBD2

Mode 1:Read Data

tomgang-

03:Fuel system 1/2 status Closed loop, using O2 sensors Engine off

06:Short Term Trim - Bank 1 -25.0 %

07:Long Term Trim - Bank 1 -0.8 %

14:Ignition timing advance for cyl #1 9.5 Degrees

15:Intake air temperature 24 °C

17:Throttle position sensor 1.6 %

16:Mass Air Flow 0.00 g/s

21:Bank 1 Sensor 2 Status 0.000 V

04:Calculated load value 3.1 %

05:Engine coolant temperature 95 °C

20:Bank 1 Sensor 1 Status 0.840 V -25.00 %(lean)

03:Fuel system 1/2 status Closed loop, using O2 sensors Engine off

07:Long Term Trim - Bank 1 -0.8 %

14:Ignition timing advance for cyl #1 9.5 Degrees

15:Intake air temperature 24 °C

17:Throttle position sensor 1.6 %

16:Mass Air Flow 0.00 g/s

21:Bank 1 Sensor 2 Status 0.000 V

04:Calculated load value 3.1 %

05:Engine coolant temperature 95 °C

20:Bank 1 Sensor 1 Status 0.840 V -25.00 %(lean)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som er byttet er:

begge bankesensore

kamakselsensor

veivakselsensor

lmm kjøpt på mekonomen (her har jeg nå prøvd en venns lmm og det hjalp ikke noe)

map sensor

posisjonssensor

tempføler på vann mellom motor og torpedovegg

lambdaen er byttet for ca 2 år siden.

tfsi coiler er montert

bosh plugger flerpolet til ca 130kr stk kjøpt på mekonomen

har sjekket hjernen og der var pin 27 svidd av. den er nå loddet og fikset.

ettersjekket og den er fortsatt hel.

til lmm har jeg lagt nye ledninger fra urørt ledningsnett.

pin 1 ingen

pin 2 gulgrøn

pin3 gul

pin4 hvit grøn

pin5 grøn

med alt riktig montert stopper bilen rett etter oppstart. sliter også å få start når den har gått litt men starter med en gang når den er kald. kan også starte llers men veldig skjeldent.

når jeg tar av pin nr 5 som er tynn grøn så stabiliserer bilen seg og går fint på tomgang. bilen går meget dårlig på full gass så jeg må være forsiktig på gassen for å få boost. da kan den gå veldig bra om jeg trykker riktig på gassen. med grøn kabel tilkoblet ( alt tilkoblet riktig) så kan jeg bruke gassen helt inn men bilen jager og stopper på tumgang. springer ogsåopp og ned noe voldsomt på wiidebåndslambdaen. under kjøring.

sjekket alle slanger og vacumtestet og alt viker meget tett.

sjekket wg lokk på eksoshus og det er tight og stramt.

rensket ecu med elektrospray

det er kun lmm som kommer på feilkode og det er når den grønne kabel er av på lmm. om alt er koplet riktig så er det ingen feilkoder.

har byttet bensinfilter også for ca 1 år siden og bilen er ikke mye brukt etter det. har 044 pumpe i bensintanken og vurderer å sjekke den for grums men er gort tidligere også.

hører av og til en kakkelyd av pumpa å da endrer turtallet seg litt. dette har vert lenge.

pumpa er montert uten sumpfilter og har kun det orginale filteret som er i selve pumpa. slik var den også under mapping.

kjører 95 oktan nå men skal da ikke ha noe med dette å gjøre vel?

#Med tynn grøn ledning av.

Feilkode maf flow signal to low.

Bilen går på tomgang når tynn grøn lmm ledning er koplet av. Bilen går også helt greit. Bedre når den er kald en den er varm. Men må trykke gassen forsiktig å ikke helt inn for å få rette draget på bilen. Med gassen helt inne går den dårlig. Vanskelig å starte når bilen har gått litt. Når den er kald starter denn tvert.*

Lader oftest opp mot 1 men hender den lader litt over.*

#Med tynn grøn ledning på.(Alt koplet riktig)

Ingen feilkode.

Bilen starter men stopper raskt igjenn.

Om jeg får den til å gå så jeg får kjært med den så springer den opp og ned på wiidebåndslambdaen. Når jeg gir på kan den gå jævlig bra selv med gassen helt inne. Kan springe litt på trykk. Lader ca rundt 1 men kan ofte plutselig lade 1.6. Kan også prompe/bremse/fjuske ved høyt trykk.

Fikk foresten dette I svar fra Egil.

Hei

Dette må gjøres:

1# sette inn orginalchip + dyser og org maf

* * * *Fungerer bilen da: * * hvis ja * * * * * * * * * * *så kan vi remappe den på nytt

* * * *Fungerer ikke * * *bytt til maxx ecu plugin ecu eller vipec plugin ecu*

2# * * kjøp et brukt ledningsnett med brukt hjerne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører på luft. Da kommer det bra med luft ut her samt så bobler det litt I topp lokk pakningen kikeved! Kan det være dette

Som Gjør at bilen ikke lader skikkelig? Lader ofte greit en mil ca når den har stått over natta. Er så opp og ned. Skal sjekke videre etter lekkasjer også da bilen står på bukken nå vedr eu frust innen utg juni.20160420_221702.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder igjen å lader ofte sent for så plutselig komme. Lader ofte best når den er kald og har stått over natten. N75, wg stag/klokke, dårlig resirk?? Når den lader som den skal hører jeg den suger luft og slipper fint ut igjenn. Varierer fra 1-1,5 I trykk. Etter den begynte å tulle lader den mye senere og mindre, men som sagt kan plutselig skyte ivei. En sjelden gang kan den fjuske ved trykk.

Får den opp I max 0,5 på grunntrykk men ofte lavere.. (strøm av n75) men lader som sagt tregt.

Sjekka wg og den er stramt lukket I eksoshus. Åpner og lukker også når jeg tester luft på klokka. Trykkteste motor å da kom det luft bak motor som vist på bilde samt litt ved oljelokk. Boblet også litt her og der på topplokk pakning.

Skal sjekke resirk etterhvert. Skal montere annen eksos å kat nå mtp eu innen utgang av juni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PROBLEMER!

Lader sent når den blir varm, men lader nesten perfekt ved kald motor. Tok vacumtest via slange ved turbin. Finner ingen lekkasjer av betydning. Kommer såvidt litt luft rundt pakning på topplokk men den skal snart byttes og ligger på hylla. Nå en dag slutta n75 å funke fikk opp feil på den tross at feilen ble sletta så kom den igjenn med en gang. Ny n75 bestilt. Kjører med slange av og blendet,på Wg og lader nå opp mot 1.8 når den lader skikkelig. Siste dagene så lader den skikkelig nesten hele tiden, går fint på tumgang og ellers. Når den lader suser det godt i filteret men kan slippe ut luften igjenn mens den lader høres det ut som.

Vibrer litt vert 3 sekund ca når jeg lar den bremse på gir. Vibrerer også av å til når jeg begynner å gi på så kan det plutselig gi seg. Ellers er det nylig pålagt dekk og balansert. 215 40 18 fremme og 215 35 18 bak. Skal på nye dekk frem snart med lik profil da jeg ikke hadde lik profil tilgengelig

Sjekket Wg stag å den beveger seg fint både fort og sakte på trykk ( har uansett smøret stavet skikkelig uten noe bedring)

Sjekket vakuum og finner ingen annen lekkasje en rundt toppdekselpakkning.

Sjekket resirk og slangene er hele og fjøra virker stiv. Det er den stiveste som følger med resirken(temaresirk)

Eneste feilkoder er n75

Siste dagene så lader den bra nesten hele tiden allikevel om den er var. Tidligere ladet den tregt for så plutselig å skyte ivei. Når jeg ga på kom det mere motorlyd en drag for så kunne den plutselig skyte ivei. Virka å som den lada senere å dårligere på lave gir. Virker som den ladet fortere og bedre i fart på høyere gir men nå lader den ca likt uansett gir fart og varme

Kjører 95 nå når den ikke er optimal for da gidder jeg ikke kjøre langt å koste dyrt. Prøvde 98 her tidligere men var tull med ledninga da også så er nok ikke bensinvalget som er problemet mtp lading

image.jpeg

image.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.