Anbefalte innlegg

Hallo hallo

 

så, eg var ute å prøvekjørte dette dyret her en dag og så berre daua den. prøvde å starta fleire ganger, men nei. Så det førte jo til en haug med feilsøking og multimetermåling opp og ned alle veier, men alt var som det skulle : klø :

 

Så jobbet eg meg bakover mot pumpen, som er ny, men en hovedmistenkt etter det jeg fant i tråder her og på quattroworld. da jeg kom til å åpne tanklokket bak i bilen : eek : det var tomt, men tankmåleren viser jo... jaja.. inn på Esso en tur da :jegerdum:

 

så på med 20L og pump jusen frem med å tvinge pumpereleet på. deretter var det berre å fyre igang dyret igjen : rock : ... men nei :confused:

 

Nå starter den ish (ikke slik den skal/pleide), pumpa går, men den kubber gradvis. legger en video under. Mulig jeg bare har gjort vondt verre med å prøve på nytt og på nytt, men en må jo prøva.

 

Så litt tilleggsinfo: Eg vet det er gnist på alle 5, det er testet.

Eg vet det er drivstoff, men eg har ikkje trykkmåler så det vet eg ikkje om er høgt nok.

Pumpa er en 040 High performance fra 034, slangene er eit heimalaga system med stålomspunnede AN6 og AN8 slanger.

Coilene er High output fra 034 og dysene er relativt nye 550cc siemens (har målt at det er signal til disse fra hjernen).

 

Video:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn. Ikkje så mykje som skjer anna enn at den går ugjevnt, begynner å då og så kutter/stopper eg den. Men bilder sier jo mer enn tusen ord sies det så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme typen bil og hadde akkurat samme feilsymptomer. Da var det bensinpumpa som var gåen. Bytta til ny bensinpumpe og bilen var som ny. Kjent feil på disse bilene. Pumpa går men leverer ikke høyt nokk trykk, med resultat i at motoren går ureint og stopper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig mulig. Så pumpa har sikkert skjært seg den då under når den kjørte seg tørr. Jaja. Ny pumpe då [emoji28]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering.

 

Fekk endelig tid til å se meir på dette her. Så eg tok en trykktest etter anbefaling fra flere hold, for å se om pumpa trykte nok jus inn i railen. Og der var det fire fine bar der så da var det bare å leite videre. Før eg tok av dysene for å sjekke om noe smuss hadde havnet i dem tenkte eg, bare for å ha gjort det, å trekke ut LMM kontakten. Sist eg prøvde det var det jo null bensin i tanken.. Og visst fanken der fyrte dyret rett opp og gikk stabilt på tomgang. Så då blir det avgårde å få tak i ny :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.