#1 Skrevet September 28, 2015 Dukket nylig opp en noe ufin lyd jeg trodde kom fra motor. Har etter litt feilsøking funnet ut at lyden kommer fra klimakompressoren. Er en raslelyd som forsvinner når jeg slår på econ. Det er ingen funksjonsmessige feil, og det kjøler godt. Er det bare å se seg om etter ny kompressor, eller er det noe lager eller slikt som kan skiftes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 29, 2015 Da tillater jeg meg å svare på denne selv Siden klimakompressoren har intern clutch, sitter det en dempe- og sikkerhetsmekanisme i reimhjulet. Når gummiputene i denne blir slitt lager den raslelyd når kompressoren er i gang. Jeg er generelt sett ingen fan av reklamebannere, men takket være reklamen her på forumet fant jeg repkit med nytt reimhjul og alle tilhørende deler til en overkommelig sum. Jeg har ingen erfaring med Topbildeler tildligere, så blir spennende å se. Kan ihvertfall skrive under på at de har et stort utvalg av deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 30, 2015 Link til denne? Har akkurat samme problem på min bil, lenge trodd det var kompressor, men som du sier, det kjøler jo godt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 30, 2015 http://www.topbildeler.co.no/search?keyword=KTT040034 Dette er til Denso-kompressor med 100mm reimhjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 30, 2015 Hvordan fungerer det å handle her? Står oppgitt uten moms på siden, men blir ikke lagt til noe moms når jeg legger noe i handlekurven. Taxfree? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 1, 2015 Hvordan fungerer det å handle her? Står oppgitt uten moms på siden, men blir ikke lagt til noe moms når jeg legger noe i handlekurven. Taxfree? Usikker på hvordan det fungerer Mister-auto har også samme ordning, men de benytter Posten - der får du bare et oppkravsgebyr som tilsvarer momsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 1, 2015 Ja, er jo bare å håpe de bruker posten de også! Hold oss oppdatert! (Og ta gjerne en tur på pizza'n i kveld, Tommy!!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 1, 2015 Ja, er jo bare å håpe de bruker posten de også! Hold oss oppdatert! (Og ta gjerne en tur på pizza'n i kveld, Tommy!!) Pakka forlot Tyskland tidligere i dag, så er nok rett rundt hjørnet Skulle vel kommet med på et lokallagstreff snart, men står midt i oppussing, så blir lange dager 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 6, 2015 Da hentet jeg denne pakken i dag. Var på samme måte som fra Mister-Auto; oppkravsgebyr tilsvarende momsen på vareverdien. Regnes ikke moms av fraktkostnadene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2015 Ta gjerne noe dokumentasjon på byttet også, venter i spenning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 6, 2015 Skal få til det etterhvert, men må se hvor mye jobb det blir først. Står ikke øverst på lista akkurat nå, så blir kun gjort i nærmeste fremtid dersom jeg kommer til uten å sette fonten i servicestilling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 20, 2016 Sett noe på dette siden sist Tommy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 29, 2016 Sett noe på dette siden sist Tommy? Bedre sent enn aldri! Innlegget er gammelt, men fikk aldri rota meg til å betale medlemskontigent for 2016, så har ikke vært på forumet før nå Klimakompressoren lager fortsatt trivelige lyder mens reimhjulet ligger trygt oppbevart i garasjen Har i senere tid funnet ut at lyden kan være den interne clutchen, så vurderer å finne ny kompressor isteden for å styre med bytting av reimhjul. Litt usikker på hvor enkelt det er å få dette av, så blir nok ihvertfall ikke gjort noe med dette før til våren igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 12, 2016 Aldri så godt at det ikke er godt for noe selv solgte jeg bilen i sommer og leverte da med det nye reimhjulet. Vet ikke om det ble byttet dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...