Anbefalte innlegg

Hei! For ca et halvt år siden kjøpte jeg meg en Audi 100 2.3 Quattro, Sedan for 17.000kr, 1992 model C4 (KM 267.000) Manuell gir. Det var en sliten gammel bil, og jeg hadde ikke store planer om og gjøre så mye med den. Egentlig bare ha den som bruksbil da dette var mitt første bilkjøp.

Men sakte men sikkert forelska jeg meg helt i bilen, og siden den gang har jeg byttet hele interiøret inkludert teppet i bilen til svart skinn, fått i S4 instrumentpanel, sportsratt, lakkert bunnen på dørene, festet lister og kjøpt nye clips, lakkert hengerfeste, lakkert vindusviskere, instalert ledningsnett til spiller, og kjøpt og instalert ny Pioneerspiller, kjøpt nye felger 19 tom, Og dekk til felgene (4000kr) Fått hentet nye skilt, plassert list i grillen (Den forann hengerfestet som ofte mangler), polert alle krom detaljer for smuss og skit inkludert eksosanlegget, byttet dørtrekk til Skinn, lagt skinn på til hattehyllen, og i tillegg tatt hånd om mange andre kosmetiske skader som overflate riper osv og kjøpt S4 lykter.

Slik som det står er det en ganske pen sak. Men uansett hvor pen den er så er er bare en ting som jeg virkelig hater:

... Fytt i **** : bh : hvor dårlig denne bilen går. Joda 136hk er helt OK det, men når du virkelig vil ha et pådrag er denne bilen bare helt udugelig. Forje eier bytter reg.reim, luftfilter og en del andre motor gjenstander. Derfor har jeg lyst til og bygge om bilen, og sette inn en S4 2.2TQ motor. Audi S4 er jo bare sportsmodellen av Audi 100 C4. Det fleste av deler passer jo overens med S4, og det er utrolig mye S4 deler i omløp. Hvorfor ikke bare kjøpe en S4 spør du? Fordi det er skit dyrt, 50.000 og opp for et pent eksemplar! S4 er jo også levert med 4.2 V8 men jeg rekner men slik jeg forstår det er 2.2T en ganske lik motor på 2.3 så jeg tenker det er det beste. Ligger flere komplette motorer til salgs på finn med ledningsnett og det hele. Bak differnsialen må selvsagt byttes, og kanskje girkassen?

Jeg har en del erfaring fra før, i tillegg til flere bilmekanikere og erfarne folk i vennegjengen. Tanker om dette? :confused: Blir det en helvetes jobb eller blir det en smal sak (I bilombyggings skalaen)? Takk for all tilbakemelding! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du tak i komplett motor er det plug and play. Ut med motor og inn med ny. Ledningsnett klipser også rett inn. Skal du ha det godkjent bør du ha en delebil da du må ha over bremser og tilsvarende eksos for å få det iorden .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vidar har vel sagt det meste, men det er ærlig talt ikke de 50' i innkjøp av en 'ferdig' bil som er den store utgiften ved å ha en S4.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar, ved lønningsdato blir det nok innkjøp av 2.2T :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, Vidar! Takk for innlegg. Når du skriver "Ut med motor og inn med ny" Mener du da at jeg ikke trenger og bytte bak differensial eller girkasse?

Bremser og eksos er et selvfølge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, motoren passer rett på og du kan beholde det du har. S4 kassa er av 01e generasjon som er sterkere, men 01a generasjonkassa som står i har vist seg å tåle opptil 400hk uten problem ved normal bruk. Skulle du ha behov for å oppgradere mener jeg du bare trenger kasse og overføring, resten er likt. Må muligens flytte over hubbene til drivaksler men det bruker du evt fra originalkassa. Har bygd om en del biler fra denne generasjonen og det er utrolig hvor plug and play mye er så lenge man har delene fra samme generasjon og karosseri :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en A6 c4 Fwd til 4x4 da, er det mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en A6 c4 Fwd til 4x4 da, er det mulig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.