Hvilken drivaksel er det jeg har her? UR Quattro? Coupe Quattro typ85?

Anbefalte innlegg

Blir ikke helt klok hvilke drivaksler som står foran på min Coupe Quattro med UR 5x112 understell

Indre splines: 33

Ytre splines: 25

Tjukkelse: 32mm

Er det fra UR, Coupe quattro typ 85 eller noe annet? Jeg står bom fast. Har nesten rundet google også :)

Noen som har liggende og kan sammenligne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrelse på mutter til ytre drivknute?

Om det er 30 mm så er det en org 2.2q aksel. Er det 32mm mutter, så er det fra UR.

100mm indre knute er vanlig 2.2.

108mm indre er fra UR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 32mm mutter og 100mm indre knute....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 32mm mutter og 100mm indre knute....

Dvs enten en CQ aksling med UR ytre drivledd eller en UR aksling med CQ indre drivledd. Tror faktisk det er større sjanse for at de indre leddene passer om hverandre så tipper på en UR aksling med CQ indre ledd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt med litt ekspertise her :)

Fant denne linken her, og ser på bilde nr 2 at ytre drivledd har samme delenr som jeg har notert ned. Så da veit vi det vertfall.

http://www.bufkinengineering.com/RearCV%20Joints.htm

Og så dette på et annet - ser likt ut

The shafts from left to right

- Coupe Quattro 7A

- Ur-q

- B4 FWD V6 5-speed

DSC06971.JPG

Jeg trenger nye indre knuter og må da ha CQ og 100mm hub eller UR og 108mm hub (01e kasse)?

Tips til noen i god kvalitet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrelse på mutter til ytre drivknute?

Om det er 30 mm så er det en org 2.2q aksel. Er det 32mm mutter, så er det fra UR.

Min Cq har 32 mm mutter foran, 30 mm mutter bak. Helt original bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dvs enten en CQ aksling med UR ytre drivledd eller en UR aksling med CQ indre drivledd. Tror faktisk det er større sjanse for at de indre leddene passer om hverandre så tipper på en UR aksling med CQ indre ledd.

Ytre ledd går ikke om hverandre, men jeg tror du har rett ang de indre, der er det veldige mye som går om hverandre.

Så dette er nok en UR aksel, UR ytre ledd og CQ indre ledd.

Bytte flenser på kassa, så får du på 108mm der og. 108mm indre ledd finnes det ikke så mange varianter av tror jeg, for 108mm fra S6 C4, S2, A4 B5 osv er likt som på UR.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ytre ledd går ikke om hverandre, men jeg tror du har rett ang de indre, der er det veldige mye som går om hverandre.

Så dette er nok en UR aksel, UR ytre ledd og CQ indre ledd.

Bytte flenser på kassa, så får du på 108mm der og. 108mm indre ledd finnes det ikke så mange varianter av tror jeg, for 108mm fra S6 C4, S2, A4 B5 osv er likt som på UR.

Takk for innspill Ole.

Nå har jeg sjekka katalogen til GKN og i følge den har alle UR Quattro 28 splines på indre knute.

Det motstrider alt vi har komt fram til her - det må være en CQ aksel men med UR ytre knute (som du sier ikke går?)

Legger ved link under:

http://www.gknservice.com/Catalogues/Driveline-Solutions-LOEBRO/HTML/index.html#184-185

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer CQ aksling rett i UR 5x112 nav da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bestille 100mm indre knute da jeg ikke fant noen 108mm som hadde korrekt splines vertfall.

Er vi enig om at dette er CQ drivaksler med UR ytre knute? :) Ole/Roger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UR aksling med UR ytre ledd og CQ indre tipper jeg.

Hvilken girkasse har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men i følge katalogene har UR akslingene 28 splines indre og mine har altså 33.

Har tidligere brukt org 016 men har nå bygget om til 01E.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.