#1 Skrevet September 29, 2015 (endret) Jeg har problemer med at bilen feiltenner på hver eneste tenning under maks pådrag på 2000-4500 omdreininger. Fra 4500 og ut så går bilen som den skal, bra! Dette problemet kom sakte men sikkert etter jeg chippa bilen, starta med 2-3 feiltenninger, nå er det på hver eneste tenning, alt på sylinder 1. Jeg chippa bilen med Revo for 1 månede siden. Har sjekka en del på nettet, og ser at det er et problem at ventilene kokser igjen på disse motorene.. Jeg har prøvd å bytte coilen på 1 og 4, men fortsatt på syinder 1. Har også bytta plugger. Fyller bare 98 oktan. Håper på noen inspill! Takk på forhånd Feilkode: 000769 - Cylinder 1 P0301 - 000 - Misfire detected - intermittent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 1, 2015 Lest masse på nettet, og blir skuffet over det jeg leser. 2.0Tsi har jo 2 kjente feil som skjer omtrent på alle mellom 50.000- 110.000 km, og det er at ventilene og/eller dysene blir koksa igjen. Noe andre som har fått problemet på sin 2.0tsi, eller kjenner til det? OG hvorfor blir feiltenninga borte når jeg gir bånn gass ifra 4500 rpm? da går den som en kule! Skulle vel trodd det ble verre med mer rpm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 2, 2015 Kanskje denne linken kan gi deg noen ideer... http://www.autocarepro.com/intermittent-engine-misfire-analysis/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 3, 2015 Takk for respons. Tja ga meg vel noen ideer, men blir fort usikker igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 3, 2015 Det er vel elektronisk som først og fremst er syndebukken på disse feilene. Men siden du har prøvd litt og misstenker soting på ventiler, så ville jeg tatt en lekkasje test på sylinderne. Begynn med den som gir feilverdien, så ser du om der er noen uvanlig lekkasje. NB, dette er ikke en kompresjonstest. En annen ting er om du skulle prøvd et sett med tennplugger på nytt. Hadde denne feilen ved jevne mellomrom på en KIA, og da var det pluggene som ble feil på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2015 Takk for svar! :-) jeg dro til en kompis med 2.0tfsi, og prøvde og bytte alle coilene fra hans over på min. Og av en eller annen grunn, så fiksa det problemet. Syntes det er rart, siden jeg prøvde jo å bytte plass på mine coiler, men fortsatt feiltenna sylinder 1. Så da var det flaks jeg prøvde å bare bytte alle. Så da et problemet fikset! Takk igjen for svar :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...