#1 Skrevet September 30, 2015 Hallo Nok et spm om V6 på dette forumet. Begynner å få følelsen av at den er noe overrepresentert.... Men nok om det! Mistet ytelsen kraftig her en dag og motor gikk i nødmodus. Feilkode på lufttrykk, pressure not reached .. og intermitted eller noe sånt. Hadde OK vakuum på nippel inn til bremsekraftforsterker, men lavt på siden som går til motor. Fant ut at en vakumslange hadde løsnet ved magnetventilene ved siden av dieselfilteret. Filteret hadde nettopp blitt skiftet på service, så noe hadde nok blitt riglet på i den forbindelse. Satte på igjen slangene og gikk over resten. Hadde inntrykk av at motor gikk bra igjen etterpå men fikk ikke testet skikkelig. Neste dag gikk bilen i nødmodus igjen, og da var jeg selv som hadde slurvet da jeg hadde målt trykk i motoren og ikke satt på igjen en slange godt nok. Men nå når jeg tester på nytt så mangler den åpenbart drag i bunnen. Når den får litt turtall så kommer den, men jeg synes den rakler mer enn vanlig fra dieselpumpe. Jeg byttet også om på kontaktene for magnetventilg for EGR og turbo, og merker knapt forskjell.. Jeg tenker da to scenarioer; 1) Slangene er dårlige, og når jeg nå har gått over så tetter det ikke skikkelig. 2) Når motor går i nødmodus, så husker motor og/eller girkasse dette selv om man sletter kodene og motor/girkasse må resette etter en slik hendelse Er det noen som tør tippe på hva som er galt her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2015 Da er bilen i orden igjen, men medførte nok et spørsmål. Bilen ble sitt gamle etter at jeg skiftet slangene. Jeg forsøkte også ny n75 ventil siden jeg fikk muligheten, og jeg mener på at gassresponsen ble bedre og motor/dieselpumpe rakler mindre. Ren "nyvaska bil" syndrom, eller kan ventilen faktisk bli dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2015 Jeg hadde feil på N75 på min gamle. Da var det litt til og fra med ladetrykk - kunne gå normalt før den plutselig ikke ladet i det hele tatt og gikk i nødmodus. Noen ganger var den bare rett og slett litt daff. Jeg syntes også min ble kvikkere enn den hadde vært tidligere etter bytte av N75. Mener også å huske at dieselpumpa rakla mer når den ladet for lite/ikke i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...