#1 Skrevet Juni 14, 2005 Har nå lest igjennom to repotasjer i noen gamle golf blader... Der er det blitt brukt Digifant motorstyring fra G60,på 1.8T motor, men de har løst tennings delen på to forskjellige måter.... Jabbasport Rallyen,(rød, The Golf april utg.2001) har beholdt de 4 separate coilene, og laget en trigger skive som er festet til veiva, med så vidt jeg kunne lese meg frem til, 2 forskjellige sensorer.... Ingen info utover dette var skrevet... Volks-speed Rallyen,(hvit og blå, PVW april utg.2004) har droppet de 4 separate coilene, og kjører med fordeler slik som på en std. G60... Men når jeg titter ned i hullet i blokka, som fordeleren kan stå, er det ikke noe slisse spor som akselen til fordeleren, kan bli plasert i.... Hvis det er noen som har noen formening om hvordan hver av disse løsningene er gjort, er jeg meget takknemlig for all info som kommmer Er mest sugen på å kjøre med 4 coiler... Fant ikke noe info om dette på nettsidene dems eller... Legger v/et bilde av Rallye nr.2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2005 Du kan jo kanskje høre med Lars Frang Riise her på forumet om hvordan han gjorde det når han bygde 1.8T i sin Golf 2 en gang i tiden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2005 Takk for tips... Enkleste er vell hiddensprut, men går det ann å spare litt penger så er jo det flott Tenkte kanskje at han Frode G. hadde noen lure tips også... Han er jo slik en Digifant guru 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2005 Kan nok hende Frode har noen tips på lager Han har hjulpet meg en del med spørsmål som jeg har hatt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2005 Mye god info i denne tråden på Vortex http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1674618 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2005 Har nå lest igjennom to repotasjer i noen gamle golf blader...Der er det blitt brukt Digifant motorstyring fra G60,på 1.8T motor, men de har løst tennings delen på to forskjellige måter.... Jabbasport Rallyen,(rød, The Golf april utg.2001) har beholdt de 4 separate coilene, og laget en trigger skive som er festet til veiva, med så vidt jeg kunne lese meg frem til, 2 forskjellige sensorer.... Ingen info utover dette var skrevet... Volks-speed Rallyen,(hvit og blå, PVW april utg.2004) har droppet de 4 separate coilene, og kjører med fordeler slik som på en std. G60... Men når jeg titter ned i hullet i blokka, som fordeleren kan stå, er det ikke noe slisse spor som akselen til fordeleren, kan bli plasert i.... Hvis det er noen som har noen formening om hvordan hver av disse løsningene er gjort, er jeg meget takknemlig for all info som kommmer Er mest sugen på å kjøre med 4 coiler... Fant ikke noe info om dette på nettsidene dems eller... Jabbasport utgaven hadde en spesial one-off "hack" så den er nok ikke lett å reproduserer uten litt innsikt. Volk-speed utgaven benytter (058 design motoren dvs Golf 3 blokk) fra de tidlige utgavene av A4 og Passat. Dette er sikkert samme motoren som du har nå. (A4 1.8T 20V Motorkode AEB) For å få slissen til fordeleren må du bytte oljepumpen. Pumpen fra G60 skal passe uten noen problemer, men det kan hende du trenger å ta med intermediate shaften for å få korrekt tannhjulsstørrelse. Andre løsninger er, som enkelte nevner, justerbar motorstyring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2005 Er skrevet veldig mye god info der ja, takk for det Frode... Hvordan er det å få tak i program til digifanten som fungerer på den motoren? Stein Ove, hva har du gjort/skal gjøre, bruke orginale motorstyringa eller hiddensprut? Jeg mangler ECUen som egentlig hører til motoren, har hele ledningmatta men... Blir fort over 20000 hvis jeg skulle kjøpt et nytt Autronic sprut, + da alt det styret som det blir med å få det optimalt etterpå..... Kanskje man må ha MSD tennings bokser og slik også.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 14, 2005 Hva med å montere ekstra tenningsforskyver?? Bare et forslag slengt ut i luften... Aner ikke hva det koster... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2005 Stein Ove, hva har du gjort/skal gjøre, bruke orginale motorstyringa eller hiddensprut? Jeg bygger en VEMS justerbar motorstyring Det har tatt en del mer arbeid enn antatt ettersom jeg kjøpte en umontert utgave, men jeg håper det blir bra tilslutt når jeg får brukt alle originale sensorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2005 En ferdig pakke er kanskje mulig fra disse http://www.qpeng.com/products.html AGU og AEB er veldig like når det gjelder funksjoner dvs de ikke har justerbar kam osv selv om de er bassert på forskjellig motor design. Det kan hende de kan levere ferdig programmert MBE innsprøytning og ledningsnett til din bil. http://www.034efi.com/ har billig og grei innsprøytning (mye brukt av Audi mennesker i USA) eller så har man http://www.emeraldm3d.com som har levert mange løsninger til 1.8T 20V eiere i england (Emerald har ferdig map for standard motoren) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 14, 2005 En annen løsning er jo Megasquirt om du har lyst å mekke litt. Eller tenningsforskyver og eventuellt ett tilleggsinnsprut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 14, 2005 Løsningen i fra http://www.qpeng.com/ ser ut til å værre den enkleste... eneste er at jeg er skeptisk til slikt utenlands greier, betal og ordnings på forhånd.... men det er vell bare å legge av seg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 21, 2005 Noen som har lest siste The Golf? Der er det en mk2 med 2l 16v turbo som bruker digifant styring, det er http://www.slstuning.de/ som har bygd denne står det, og den har 375hk! 400+ på overboost.... Det er ganske bra, og beviser at Digifant kan brukes om en vet hvordan Fant desverre ikke noe bilde av bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 22, 2005 Digifant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 22, 2005 Skal nok få til 300 hk+ med digifant her i landet også Ikke sant Dan Henning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...