Anbefalte innlegg

Noen som ser om denne katalysatoren er tett? Er en Audi A4 B5 1,8t. Tetninger i turbo var gåen, så det har blitt kjørt en del med høyt oljebruk. Byttet turbo nå, og blårøyken forsvant, men fortsatt går bilen meget dårlig. Ingen feilkoder eller vakumlekasjer som jeg kan finne.

 

20151001_103503_zpsrptfpddx.jpg

 

20151001_103546_zpsrsexbl6c.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser tett ut for mitt utrente øye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal kunne se, og lys igjennom "rillene" Men her ser vi fra en vinkel fordi røret har en bøy. Så det er litt vanskelig å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Fikk ikke sett etter det her, siden det er en liten vinkel på den. Den sto fortsatt på bilen her, men om man tar den av og ser den andre veien vil jeg tro man skal se lys om den er åpen :)

 

Kan det også være slik som på en typ44 jeg hadde med gåen katalysator? Da forsvant all lyden i bilen. Om jeg tok av eksosen etter katalysatoren og startet den kun med kat/downpipe så var den fortsatt helt stille. Noe den absolut ikke skal være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde og skru løs mellom turbo og katalysator idag, for og lage en eksoslekasje. Kun for test. Prøvde et lite drag med bilen. Mulig den gikk litt bedre, men den går fortsatt ikke som den skal.

 

Får ta av resten av eksosen i morgen og se om det er mulig og se gjennom katalysatoren. Kan høyt oljebruk ha ført til at resten av eksosen er tett? Orginalt eksosanlegg på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel kun katalysatoren som får det om oljeforbruket er for høyt. Har du prøvd å putte en LED lykt inn i katalysatoren og se om du får noe lys igjennom?

 

Alternativt så kan du jo benytte muligheten nå til å kjøpe ny downpipe med racekat... :)

 

En annen ting er at det som regel er en grunn til at tetninger/lagere i turboen går føyka, nå er jo 1,8t forholdsvis utsatt for turbo slitasje, men generelt sett så kommer turbo slitasje av høy km. stand, for høy temperatur og/eller for høyt turtall. For høyt turtall kommer av chip trimming eller lekkasje i systemet.

 

Mitt tips er å ta en runde til på å sjekke for lekasje i trykkrørene, og den beste måten å gjøre det på er å teste slange for slange og teste intercoolerne for seg selv, men det krever jo endel demontering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt og ta av katalysatoren nå. Skal prøve og lyse gjennom den og se :) Går litt seint da bilen står ganske mange mil fra der jeg bor.

bilen har vel gått ca 260k og 150k av disse med chip ca. Kan ikke finne noen lekasjer på trykkgaten, men blir og ta av alt om jeg ikke finner noen annen feil.

Bilen er pappa sin, så om det er aktuelt med racekat vet jeg ikke. Da blir det nok heller og prøve en ebay katalysator som er tilpasset bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der er defekt, skal ikke være slik... Skal være fine 4kanter uten skade, mener det er en side som heter catalyt.no eller noe som selger billige katalysatorer med god kvalitet :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pappa hadde skrudd av katalysatoren selv idag. Og hele den keramiske blokken inne i katalysatoren var løs og sto litt forkjøvet inne i "potten/røret". Egentlig aldri holdt på noe med katalysatorer, men regner med denne skal sitte fast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er eneste muligheten ny evt brukt katalysator...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut innmaten i den nå. Bare midlertidig frem til vi får bestilt ny katalysator. Bedre og kjøre med det enn en tett katalysator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.