Dårlig lakk på VW på 90 tallet ?

Anbefalte innlegg

Jeg og madamen driver å kikker på en bil nr 2, det blir en stv pga en "liten" rottweiler : rock :

Men etter å ha kikket på X antall passat og en del golfer fra midten av 90 tallet, blir jeg helt oppgitt. : mad :

Det er jo f... meg skjæra rust overalt på disse bilene : bh :: bh :

Og det er rust midt på dørene,oppe på bakluka, skjermer etc : bh :

 

Er dette noe som er helt vanlig på disse bilene ?

 

Selgerene som jeg har snakket med sier dette ikke er noe å bry seg om.....ble ikke noe handel for å si det enkelt :fy:

 

Kommentarer eller synsing noen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kjent at det var endel problemer med den vannbaserte miljølakken som ble innført tidlig på 90-tallet. Så vidt jeg har forstått så er det færre problemer på biler med metallic-lakk da de er dekket med klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kjent at det var endel problemer med den vannbaserte miljølakken som ble innført tidlig på 90-tallet. Så vidt jeg har forstått så er det færre problemer på biler med metallic-lakk da de er dekket med klarlakk.

 

så da bør man styre unna VW fra 90 tallet hvis man ikke har mulighet til å fikse dette selv ?? Hadde en 93 mod golf vr6 fram til 2000, var ikke noe rust på den da, men stort sett alle jeg har sett på har det vært noe rust jævelskap : mad :

 

audi 80 med galv karroseri er vel da et mye bedre valg, noe dyrere men..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe rust på min 90 mod passat cl eller min 91 mos passat VR6 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 93 mod passat er rustfri og kosta meg 4000,- :P

 

Men den var importert i 97 og stått siste året før jeg handla den...

Det du kan gjøre er å lete litt etter importbiler som ikke har vært så lenge på norske veier da de har vært skånet for saltet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde vel kanske skrevet at jeg kun har kikket på biler i oslo området og som alle vet så saltes det en del der... : mad :

 

får vel bare kikke videre, blir bare så jævlig irritert på selgere som sier at "det er ikkeno rust" og så er det rust midt på 3 dører og en skjerm...grrr...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.