Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bytte yttertaket på min golf 1 cabriolet. Har nytt trekk, men trenger hjelp til å bytte/montere.

Noen i klubben som føler seg trygg på å gjøre dette for en sum dollars, eller kan anbefale noen andre som har peiling?? :)

NB. Trenger ikke hjelp av noen som har mer trua på at de får det til, en kunnskapen til å få det til ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet på 3 stk einsercabber.

Originalt trekk var ca dobbelt så lett å bytte pga passform.

Få med deg en kompis så fikser du dette selv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet på 3 stk einsercabber.

Originalt trekk var ca dobbelt så lett å bytte pga passform.

Få med deg en kompis så fikser du dette selv :)

Mulig dette er easypeasy når man først setter i gang John-Arne, men jeg er litt bekymret for den bakruta.. Ikke akkurat kult å skjære feil der kjenner jeg..

Noen som har noen gode bruksanvisninger for bytting av caben?? er bare yttertrekket jeg skal bytte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egentlig bare å begynne i en ende, de nye dukene har som sagt veldig fin passform. Men vær forsiktig hvis du skal skjære hull til bakvindu (få det beint og ikke ta av for mye slik du ikke får duken inn i vindusrammen). Om jeg ikke husker feil skal duken stiftes i rammen, så da er det bedre å klippe litt strategisk først, feste rammen og klippe vekk resten når vinduet er på plass. Mye info her, sjekk vedlegget: http://vwgolfmk1.org.uk/index.php?page=cedi&type=misc&id=31&keep_session=1761781939

Og ta bilder etter hvert slik du ikke ender opp med 30 skruer til overs når du er ferdig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er egentlig bare å begynne i en ende, de nye dukene har som sagt veldig fin passform. Men vær forsiktig hvis du skal skjære hull til bakvindu (få det beint og ikke ta av for mye slik du ikke får duken inn i vindusrammen). Om jeg ikke husker feil skal duken stiftes i rammen, så da er det bedre å klippe litt strategisk først, feste rammen og klippe vekk resten når vinduet er på plass. Mye info her, sjekk vedlegget: http://vwgolfmk1.org.uk/index.php?page=cedi&type=misc&id=31&keep_session=1761781939

Og ta bilder etter hvert slik du ikke ender opp med 30 skruer til overs når du er ferdig ;)

Dette var en god link Kristian!

Mange gode bilder og forklaringer.

Ja, vi får se om jeg tar kniven fatt: rolleyes ellers er det fremdeles åpning for å tjene noen kroner for en som vil tjene litt penger på å montere den sammen med meg : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.