Utropstegn i kjørecomputer Audi s2

Anbefalte innlegg

Dette tegnet kommer opp ( ! ) i kjørecomputer da jeg starter opp (nesten hver gang) Det piper et par ganger , så blir det stillt

 

Er for tiden plaget med turbotrykket( kun 0.7) og en "suse/viftelyd" ved gasspådrag(kuttet først en stund på 1 bar, nå ved 0.7) : klø :

 

Tror og jeg har litt lekasje på servo olje, men ved siste måling så det ut som jeg hadde nok olje...

 

Uansett, hva betyr dette tegnet, en av delene jeg er plaget med, eller? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lavt bremsetrykk betyr vel det........siden det er servo-bremser på S2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok en liten lekkasje på slangene dine siden du får en "suse/vifte" lyd ved gasspådrag.

Ta en trykktest så finner du nok ut av det,

Når det gjelder symbolet, er det som pål sier lavt bremsetrykk. Kommer dette etter at bilen har stått ett døgn eller er det hver gang du starter bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, ja tenkte egentlig på det med slangene, selv om vi har testet med startgass på "de fleste" slanger., for og se om motoren trakk falskluft.

 

Skal ta en trykktest/diagnose og finne ut av det......

 

Må sjekke om det skjer hver gang, eller bare etter den har stått en stund, at ( ! ) kommer opp. Åja, Dårlig bremsetrykk...... : klø :

 

Kansje det er kommet litt luft i bremseslangene etter banekjøring..., at det bare trengs og luftes....., man kan jo prøve på det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har ingenting med luft i bremsene å gjøre. Dette er den berømte "bomba" som lekker sakte men sikkert når biler står i ro. Jeg har ! i computeren i ett år nå, men dette er kun etter at bilen har stått en dag eller mer.Så lenge den ikke begynner å lyse under kjøring, eller hver gang du starter bilen er det ingen fare:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne mye omtalte "bomba" det er snakk om her i forbindelse med servobremser, er det noen som veit om dette er likedan på S4 2.2t?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. mener at det er samme "oppbygning" på s4 som på s2èn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utropstegnet i computeren "hyler" stort sett hver gang jeg starter opp, og flere ganger under kjøring..... : gråter :

 

Kjenner ikke noe forskjell på bremsene fra før.....

 

Spørmålet er jo da om det er farlig og kjøre med, og hvor man kan få ta i en såkalt "bombe" til en bra pris, hvis dere er sikker på at det er denne som er defekt da....! :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bare lite bremsevæske da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har ingenting med luft i bremsene å gjøre. Dette er den berømte "bomba" som lekker sakte men sikkert når biler står i ro. Jeg har ! i computeren i ett år nå, men dette er kun etter at bilen har stått en dag eller mer.Så lenge den ikke begynner å lyse under kjøring, eller hver gang du starter bilen er det ingen fare:)

 

 

Akkurat samme som jeg har.....når bilen har stått stille noen ganger og kjører ut av parkeringsplassen så kommer dette ( ! ) tegnet .....det kommer bare en gang hos meg, har aldri fått det mens jeg har kjørt.....

 

Nå nylig har jeg byttet HELE bremse dritet foran og da satte jeg på nye stål slanger foran, byttet en bak(i gummi) og luftingen hele sullamitten...... Har fått dette tegnet ( ! ) igjen etter at jeg skiftet bremsene og begynte litt å lure.....men veit med 100% sikkerhet at bremsene er OK, så da får dette tegnet bare komme som det vil :) hehe

 

Det er nok sikkert ikke noe fare det da, siden flere også har samme "problem" ....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme greiene helt til jeg nappa ut kontakten.. er nok "bomba" ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startet bilen min idag (etter at den har stått i 5-6 dager) og ( ! ) tegnet kom med engang jeg begynte å kjøre, og så ble det borte og kom aldri tilbake .....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også dette problemet. Men hos meg så lyser dette symbolet stort sett hver gang jeg starter. Hvis jeg står i ro og pumper på bremsa noen ganger, så begynner det å lyse igjen. Nå lyser oljesymbolet også hos meg, så det blir j**vlig mye piping hver gang jeg starter bilen og blir veldig plagsomt i lengden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det lekker litt under der ja. Blir vel og rykke ut kontakten til sensoren, da slipper jeg og høre gnålet inntil videre.

 

Noen som kan forklare hvor den er? Bilde er fint.....

 

Får bare sjekke bremse veske av og til og, så får man bytte ut "bomba" etterhvert, hvis den ikke kan repareres da.., sikkert ikke siden ingen har nevnt noe om det.... : klø :

 

Takker og bukker for svar.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensoren sitter bak bremsevæskebeholderen helt inn mot torpedoveggen på høyresiden. Er to løse stikkere med gummihette på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.