Polo 9n med låsekasse-trøbbel, byttet låsekasse, nye problemer

Anbefalte innlegg

Driver å fikser litt små-ting på kona's Polo (2003). Sentrallåsen er ikke helt med, gjelder høyre bakdør. Problemet var der når vi kjøpte bilen. Først så mistenkte jeg kabelbrudd da problemet kom å gikk litt. Ville ikke alltid låse opp. Så jeg sjekket ledninger. Disse virket fine, så da gikk mistanken over til låsekassen. Tok denne opp og gjorde litt rent og smurte opp igjen, fremdeles trøbbel.

Så ble kjøpt ny komplett låsekasse på ebay (ikke original, så spørst om det ikke er det som er problemet også). Satt inn den nye delen og prøver denne. Får da følgende "reaksjon"

• Trykker på lås igjen = alle dører låses, men "problemdør" låses opp igjen
  • Låser med nøkkel i dør = alt ok
  • Låser jeg "2 ganger" med nøkkel i dør låses alle dører 1. gangen, men 2. gangen låses problemdøren opp igjen. Alarm aktiveres på 1. låsing, deaktiveres på 2. låsing (ihvertfall i flg lys i dørtrekket)

Koblet til vcds og kikket på måleblokkene, se film.

Stusser litt at det kommer opp "safe" på h. bakdør?

Noen ideer om dette? Bare bestille en låsekasse til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig like symptomer på '03 poloen til min søster.

Akkurat samme feil med orginal-lås. Kjøpte ny på ebay(ikke orginal), og alt funker med låsing en gang i dør.

Prøvde aldri låsing to ganger, men om jeg bruker låse-knappen inni førerdør så låser alle dører seg men problem-døra(faktisk høyre bak) låser seg opp igjen med en gang.

Vil vel tro disse "Kina-låsene" ikke er av topp kvalitet, evt ikke helt kompatibel med sentrallås selv om det stod det på ebay [emoji14]

Har forøvrig ikke prøvd eller sjekka noe mer på den Poloen, siden det fubgerer å låse utenfra(og det er no dritt å åpne døra mange ganger [emoji14] )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.