sprekk mellom eksosventilene AEB topp

Anbefalte innlegg

Hei. Har en topp her. Men ser at det er sprekk i mellom eksosventilene på 2 plasser. Er d bare å kaste? Eller kan den brukes?

20151007_133345.jpg

20151007_133315.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er så lite, spiller det nok ingen rolle hvis du ikke vet det er lekkasje. (og du ikke ser sprekker på andre siden av ventilsetet..)

Det er nok bare temperaturforandringer som har gjort dette, og det er et stykke inn til vannet der.

På AAN-topper (turbofemmer'n) er det vanlig med til dels store sprekker inn mot plugg uten at det spiller noen rolle på biler med moderat trim.

houstonurq2011-05-21003Medium.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er supernøye, så kan du få noen til å frese ut ventilseter, så kan du varme opp toppen og sveise sprekken. Det gjorde jeg med min 5'er 3B topp da den ble overhalt. Da hadde jeg 2 sprekker. En mellom innsug/eksosventil og en mellom eksosventil og tennplugg. Jeg slipte mine ned for at det skulle bygge minst mulig opp. Men det lille du har så har det lite å si, så sant ikke effekten er veldig høy.

2013-07-21 13.55.05.jpg

2013-07-22 10.52.52.jpg

2013-07-31 16.33.22.jpg

2013-07-21 13.54.00.jpg

2013-07-22 10.52.59.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pr i dag. Så rundt 300 - 350hk en plass. Tanken er å skaffe en annen topp med tiden, og bytte alt av ventiler osv. Men akkurat må det på vent. Er ikke millioner, så håpe er å kunne bruke denne toppen ut vinteren iværtfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bare slengt den på. Det er såpass ubetydelige sprekker på det bildet du har lagt ut =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da setter jeg på toppen :)

Takker for raskt svar folkens : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.