#1 Skrevet Oktober 7, 2015 Vurderer kjøp av Audi A2 og lurer på hvilken motor jeg skulle gått for.. Er vel bare 1,4 bensin og diesel (begge på 75 hk) samt 1,6 fsi å velge i her? Har hørt flere som har hatt problemer med 1,4 bensin i golf 4. Er faringer med 1,6 literen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 7, 2015 Jeg liker den bilen, men motorene er håpløst små. Man fikk 1.2 TDI på 60 hk, 1.4 TDI på 75 hk, 1.4 bensin på 75 hk og 1.6 FSI på 105 hk. Personlig ville jeg nok funnet den større TDIen og jazzet den opp litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2015 Du synes 1.6 115hk er håpløst små i en slik liten aluminiumsbil? Kan ikke helt si meg enig. Men, 1.4 TDI har chiptrimpotensiale som nevnt over. Vi har og erfart det som oppleves som marginal småfusk med FSI motoren, som er litt irriterende når ikke Møller klarer å utbedre noe på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2015 Har ikkje så mykje å sei men trur 1.6 FSI hadde 110 hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2015 FSI er den eneste bensinmotoren som er tilstrekkelig, synes jeg ja. Den drar likevel ikke "skinnet av pølsa". Det gjør heller ikke 1.4 TDI, men dieselen har potensialet for effektøkning, den har høyere dreiemoment, og den har en turbo som hjelper til med skyvet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2015 Jeg trodde denne 1.6 FSI motoren var skuddsikker jeg, er det ikke samme motor som sitter i A3 8p og mk5 Golf? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2015 En venn har en 1.4TDI som er chippet, den er langtfra tam og kjedelig faktisk. Mener det ble 100hk og ca 250nm i den og det merkes godt i en bil på omlag 1000kg. Man får den jo også med samme motor/drivlinje som Lupo 3L (1,2tdi med automatisert manuellkasse), da går den på rundt 0,3l på mila. Men ikke noe rakett akkurat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2015 Pål Fivelstad har også en 1.4 TDI i sin Polo 6N2. Husker ikke hva han har gjort med den, men den er oppjazzet noe den også. Jeg trodde denne 1.6 FSI motoren var skuddsikker jeg, er det ikke samme motor som sitter i A3 8p og mk5 Golf? Jo, det er den samme motoren. Noen senere Golf 4 var også å få med denne motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2015 1.4tdi kom også i 90hk utgave 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 8, 2015 Jo, det er den samme motoren. Noen senere Golf 4 var også å få med denne motoren. Og A4 B6/B7 eller var det en annen motor siden den var langstilt? Trodde uansett dette var en svært trygg motor uten særlige problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 8, 2015 Har lest et og annet om at 1,6-motorene sliter med oljeforbruk pga slitte stempelringer som deretter soter pluggene, noe som igjen gjør at de ikke går skikkelig, eller er ikke dette riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 8, 2015 Har lest et og annet om at 1,6-motorene sliter med oljeforbruk pga slitte stempelringer som deretter soter pluggene, noe som igjen gjør at de ikke går skikkelig, eller er ikke dette riktig? Det gjelder i allefall 1.6 non-FSI som fantes i Golf 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 14, 2015 Golf 4 1,6 mpi hadde 827 crossflow motor fram til våren 2000. Og 111 høyblokk 16-ventiler derfra. Disse er ikke like. 1,6 fsi er enda en annen motor. Basert på 111-motoren. Men med kamkjede og direkte innsprøytning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 14, 2015 Ok, takk for innspill! Er ikke så mange 1,6 fsi for salg men tror jeg lander på den motoriseringen - eventuell 1,4 tdi med 90 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 24, 2015 Hei Eirik, har en sjelden godt utstyrt A2, 2003 modell, 1,4 tdi 90hk (Abt) som jeg tenkte å legge ut for salg. Ta kontakt om du er interessert i mer info (ligger tråd her på forumet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...