Glødeplugger - Passat 2006 2,0TDi 16V 140hk

Anbefalte innlegg

Bilen er tungstartet når motor er "halv kald,", men kommer etter et par startinger. Kan det være en eller flere glødeplugger som er dårlige? Starter ganske fint når den er kald.

 

Uansett vurder jeg å bytte glødepluggene, siden de ikke har blitt byttet siden bilen var ny. Er det rett frem å bytte glødeplugger på en Passat 2006 3C - 2,0TDi (BKP) 16V 140hk? Har lest noe om at det finnes keramiske- og metallglødeplugger. Må det være det samme som stod der fra før? Og så om - må en ta ut en først for å finne typen som skal brukes?

Og til slutt - Må en gjøre noe VAG com greier for dette?

 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaring fra samme motor, men hadde samme symptomer på min 2,5 tdi. Byttet glødeplugger uten at det hjalp.

Kjøpte nytt batteri, og bilen ble som ny. Batteriet tok lading og hadde riktig spenning, men allikevel var det nok slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk planen og skifte batteri også samtidig - var litt slitt, men tenkte det ikke var en sammenheng siden den startet greit når den var kald. Har byttet det nå, og problemet med "halv-kald" start forsvant. Så takk Odd Erik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.