Audi A3 - Montert nytt senkesett lager "gummigniss" lyd.

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittelen sier lager senkesettet mitt en slags gummigniss lyd, og det går meg på nervene...

Har byttet bake bærearm foringer, dobbelt sjekket kyllingbeina stramma toppen men ingeting hjelper. Jeg hørte noe om å lufte demperne når de har ligget lenge på siden, men dette har jeg ikke gjort. Dette kan vel heller ikke lage noe sånn lyd?

Den siste uka har det kommet et par klonkelyder, dette lover selvsagt ikke godt så må få gjort noe med dette ASAP.

Noen som har no forslag?

Senkesettet er Lowtech coilover type 2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har strammet alle fôringer mens bilen sto på bakken ?/4 søyler ?

Om ikke står foringene i spenn når du slipper ned igjen bilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har strammet alle fôringer mens bilen sto på bakken ?/4 søyler ?

Om ikke står foringene i spenn når du slipper ned igjen bilen...

Det tror jeg faktisk ikke jeg gjorde, men står jeg å hopper på bilen så hører jeg gnissing fra venstre demper. Monterte høyre demper likt som venstre, og ingen lyd derifra.. Dette skal jeg undersøke, takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg helt sikker på opphengte til disse bilene, har de fjærbeinslager? Er bakdemperne festet gjennom karosseriet ovenfra?

For meg kan det virke som det Roger sier. Hvis det klunker er det sikkert noe som ikke er ordentlig skrudd fast, er kjøreegenskapene gode? Går det fint over humper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.