audi a6 2,5 tdi quattro c4 med S6 understell, føles som bakstillinga er løs.

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har en Audi a6 2,5 tdi quattro c4 med s6 forstilling og S4 bakstilling, det montert s4 bak kardang med sperre.

 

jeg sliter med at jeg føler at bilen nesten mister bakstillinga når jeg svinger i rundt 60km/t - 100km/t

 

det føles som bakstillinga flytter seg litt til siden når jeg kjører.'

 

Men som sagt. har bytta alle foringene i bakstillinga, det sitter polyforinger i traversen som er festet til karrosseriet.

det sitter poly foringer (fra 034) i alle festene til kardangen (begge forand og store feste bak)

 

har sjekka alle skruene på bakstillinga, ingen ting løst.

 

bilen er senka nytt eibach senkesett med nye Koni dempere sport (ikke justerbare hardhet)

 

har tatt firehjulskontroll også, (litt usikker om jeg bruker riktig mål)

bruker Audi S6 c4 2.2t quattro sine spec på firehjulskontrollen. Riktig eller feil?

 

noen som har vært borti dette før?

 

kjente bare litt på stabstaget bak (hele staget) og syns det kanskje var litt løst (ikke så mye spenn i litsom)

og det sitter noen foringer på toppen av fjørbeinet som ikke har blitt bytta, kan dette gjøre at bakstillinga drifter eller?

 

 

Kom med forslag! :D

 

skal se om jeg får lagt inn firehjulskontrollen etter på =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med dekka? Korrekt lufttrykk? Stabstaget bør ikke ha noe med problemet å gjøre, for mange modeller 100/A6 er levert uten stabstag på bakakselen, uten å ha problem slik du beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med per. Men topplager på fjørbeinet kan absolutt gi en svømmende opplevelse der bak! Bytt de du :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende opplevelser på en S6 jeg hadde en gang.

Kom nettopp fra 4hjuls kontroll , og der lå bakenden å svømte etter bilen.

 

Ny 4hjuls kontroll , og forklarte opplevelsene

Og mener å huske de justerte litt ekstra toe-in på bakhjula , ble iallefall en helt annen bil.

 

Nå var dette på vinterføre i mitt tilfelle da , aldri opplevd slikt på sommerføre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firehjulskontroll nr 1, dette var etter skifte av alt understells deler, samt tannstang

 

firehjulskontroll nr 1.jpg

 

firehjulskontroll etter noen måndre med kjøring, blei gjordt pågrunn av skeivslite dekk

 

 

firehjulskontroll nr 2.jpg

 

 

Men er veldig usikker om jeg bruker riktig firehjulskontroll spec. etter som jeg føler jeg kanskje kommer til å slite dekk igjen.

 

kjenner at bilen rister litt når jeg bremse, er nye bremseskiver forand så de skal ikke være kast i.

 

noen som veit åssen spec som fungere på enn a6 quattro med s6/s4 forstilling og bakstilling?

 

Takk for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar

 

Litt usikker om jeg har riktig dekk trykk, kjører 225/40-18 Nokia vinterdekk, kjører med 2,4 bar nå, kom kjerne med dekktrykk dere bruker,

 

Skal bestille meg nytt topp lager bak, så.skal vi se om det blir noe bedre,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan girkasse foran bak er det?

Byttet girkasse på en quattro en gsng med feil utveksling. Dette skapte en veeldig rar bakende.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt flere typer sommer og vinterdekk på min S4 i de 15 årene jeg har hatt den, men da jeg la på nye Conti5 vinterdekk for noen år siden, (205-55 på 16x8 originalfelg) trodde jeg det var noe seriøst feil med bilen! I hver sving måtte jeg 'kontre' for at ikke rumpa skulle komme, og bilen var umulig inntil en viss styrevinkel da den på en måte satt seg litt igjen. På rett vei måtte jeg passe på brå rattutslag som satte bilen i pendelbevegelse.

Nå når disse hjulene er nedslitt, er problemet *nesten* borte, men har aldri hatt problemet med andre dekk. Blir spennende med de nye Goodyear UG Ice2 som skal på nå!

 

Var den slik på sommerdekk også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta du "quattrostagene" bak også? Du kjenner ikke slakk i disse ved å kjenne på hjulene når bilen står på bakken. Jekker man opp så det kun hviler lett vekt kan man kjenne mye slakk hvis disse er slitt. Slitasje her gir svampete følelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"quattrostagene" er det de man justere camber på eller? alt av "slite" deler blei bytta, bilen har vært sånn helt siden jeg tok prøveturen etter bytte av bakstilling

 

det har ikke noe å se om det er vinterdekk eller sommer dekk, samme følse uansett

 

litt usikker åssen kasse det er forand, se tråden, spurte om den diffen jeg hadde skulle passe =)

http://forum.vacn.no/showthread.php?273341-diff-sperre-audi-a6-2-5tdi-quattro-c4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svømmende opplevelse der bak!
Lol!

 

Men seriøst, jeg har en A6 C5 hvor jeg også opplever at hele bakenden kjennes løs og svampete ut ved svinger over 60 kmt. Men dette er kun i regnvær, opplever du det på alt føre? Med min er det nesten som å kjøre på snø når jeg gir på litt rundt en rundkjøring, så jeg regner vel egentlig med at det er ræva dekk. Men det hadde vært interessant hvis du fant ut noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hele tiden, vel sitter Nokia r2 dekk på nå med 7mm, så er noe annet en dekk som er dårlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.