Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer kjøp av 05-07 caravelle TDi 4M. I den forbindelse lurer jeg på noen ting:

- tekniske ting man bør være obs på? Kjente problemer/utfordringer?

- stor forskjell i bakseteplass på seterad 2 om man velger 7-8 seter kontra 5 seter med skillevegg?

- stor forskjell på 130 hk kontra 174 hk?

- forbruk?

- enkelt å inn/utmontere benker i biler med 3 seterader?

- hvordan fungerer den som trekkvogn? Skal trekke campingvogn med tot.vekt på 2200kg.

- evt andre ting som er kjekt å vite:)

Skal være kort utgave. Km-stand helst under 200K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars!

Caravelle har jo de samme motorene osv som Transporter, og transporter er det en del kjøpstips på. Se noen andre linker i denne tråden jeg startet for en stund siden: http://forum.vacn.no/showthread.php?265651-Transporter-T5-kjøpsråd

Når det gjelder seterader så tror jeg det lønner seg å ta en kikke selv på de aktuelle bilene. Setene i Caravelle er ikke all verden å sitte i hvis du ser på 7-8 seter. Hvordan 5 seter er vet jeg ikke.

130hk vs 174hk skal være turbo, dyser, svinghjul og clutch som er forskjellen etter det jeg har lest meg opp på. Prismessig får du sikkert mye mer for pengene på en 130hk enn 174hk, men det er en tung bil så 130hk er ingen rask utgave(uten chip).

Forbruk på min forrige 130hk var ca 1,0L på mila. Med chip falt forbruket til ca 0,85L i snitt, helt ned i 0,75 på langkjøring.

Trekkvogn fungerer bilen supert som!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Fint hvis flere har noen innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.