Høyderegulering av lys, A4 B6

Anbefalte innlegg

Etter at lysa gikk banas og justerte opp og ned om hverandre, leste jeg av feilkoder med VCDS. Hadde ingen feilkoder på "xenon range"-modulen, men mistet hele tiden kontakt med den. Nappet derfor ut sikringen og regnet med det var modulen som var defekt. Saken er at jeg nå har testet med to andre moduler, hvorav en er bekreftet ok, men får bare feilmelding i instrumentet og ikke kontakt med noen av dem via VCDS. Lyktene reguleres heller ikke når tenning skrues på. Noen som har vært borti dette før? : klø :

Edit: Har funnet ut at bilen har K-line 1 og 2, og det er kun xenon og evt. org. navi som går på nr. 2. Siden jeg har kinakabel, skal jeg få lånt org. Rosstech-kabel og se om jeg får kontakt med modulen da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er verdt å sjekke ledninger ved høydesensor venstre foran, sett i mange tilfeller at ledningane går av der ledning går under innserskjerm...

Har også hatt problemer med kontakt med styreenheter pga det... Fikset ledning og problemet var borte og fikk kontakt med styreenhet :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er relatert, men;

Hadde merkelig 'opp i lufta'-justering på A4-cabben, hvor den ikke justerte det ene lyset ved oppstart som vanlig. Jeg justerte derfor lampen ned, men etter en stund gikk den bananas og begynte å justere og ble dermed veldig lav, så jeg justerte opp igjen.

Jeg sjekket da høydesensoren, og den satt nesten helt fast, så en grundig smøring hjalp greit da. Har ikke jukset siden, utenom etpar ganger på slak motorvei hvor jeg får opp feilmelding som slettes ved neste start..

Får vel også sjekke kabling neste gang jeg er under der!

Får legge til at vi fikk varsling når alt dette hendte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er verdt å sjekke ledninger ved høydesensor venstre foran, sett i mange tilfeller at ledningane går av der ledning går under innserskjerm...

Har også hatt problemer med kontakt med styreenheter pga det... Fikset ledning og problemet var borte og fikk kontakt med styreenhet :-)

Takker for tipset! Skal legge om til vinterhjul i disse dager, så da skal jeg få tatt en titt. Kan jo være det som har vært problemet hele tiden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.