#1 Skrevet Juni 14, 2005 Har en passat -89 2,0 16V. Jager voldsomt på tomgang. Møller sa det sansynligvis var tomgangsstyreenheten da jeg snakket med dem på tlf. De skulle ha 2500,- for denne duppeditten. Noen som vet en metode for å finne ut om denne tomgangsventilen er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2005 Kan jo prøve å rense denne først. Litt om dette her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 14, 2005 sjekk om den suger falsk luft også,, og at den blå temp føleren er i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2005 Det er en slags "klaff" inni den. Ser nesten ut som om noen har herja med et skrujern inni der. Er et stykke på 1 x 0,5mm som er helt hakkete. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 14, 2005 Takk for tips. Skal ut og prøve å gjøre den rein nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 14, 2005 Har nå gjort rein tomgangsventilen, men den fusker og jager enda. Jager på tomgang. Går som regel greit på tomgang, men når jeg har kjørt bilen litt så begynner den å jage igjen. Enkelte ganger kan den også henge seg på litt høyt turtall. Som om motoren var kald og sjoken står på på en "vanlig" bil. Merker også at gassen "henger litt" i det jeg girer. Ikke hver gang, men OFTE! Den stiger i turtall når jeg clutsjer, for så å synke etter et en liten stund. Prøvde med startgass i hele motorrommet, men ingen økning på turtallet. Jeg er VELDIG åpen for flere tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 14, 2005 sjekk om den suger falsk luft også,, og at den blå temp føleren er i orden Hvordan sjekke den? bare å måle motstanden igjennom? Hvor ligger den blåe tempføleren? det meste er svart eller rustfarget:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...