2006 Golf 1,6 102hk - Registerreim eller kjede?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en 2006 Golf til salgs med 1,6 102hk (BSE) motor. Er det registerreim eller registerkjede på denne motoren? Hva slags skiftintervaller er det evt?

 

På forhånd takk :).

 

-Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk :). Regnet med at det var registerreim ja. Vet du hvilke intervaller som gjelder også, Tom :) ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Møller Bil så er det er ingen faste skiftintervaller på reg reim, men at det er en vurdering gjøres ved servicer. Normalt vil den byttes på rundt 120 000km. Gitt Golfen sin alder og km stand (ca 85700km) ble det anbefalt en vurdering i løpet av 2016.

 

-Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint med google som finner gode gamle tråder her.

Noen med linkt til en how-to skifte register på Golf 1,6 bensin 1999-mod?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, søkte på dette "how to change timing belt golf 99 1,6 petrol", og det dukket opp 13 millioner linker. 

Finner nok noe blandt de første par sidene ser det ut for:

https://www.google.com/search?ei=lvlaXvOoCYuJrwSS17fgBw&q=how+to+change+timing+belt+golf+99+1%2C6+petrol&oq=how+to+change+timing+belt+golf+99+1%2C6+petrol&gs_l=psy-ab.3...70282.79808..80442...0.0..0.126.1157.7j6......0....1..gws-wiz.......33i22i29i30j33i21j33i160.OHDOyJXJkYo&ved=0ahUKEwjzy43X-vfnAhWLxIsKHZLrDXwQ4dUDCAo&uact=5

 

må nok lete litt, jeg ser ikke umiddelbart en link som passer til det jeg søkte om.....

 

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.