#1 Skrevet Oktober 19, 2015 Trodde dette var p&p. Får ikke motoren til å sitte ordentlig i. Fikk med motor (1,6td) og girkasse (1,6td til mk1) men ingen holdere. Når jeg tenker meg om, var det ikke noe jeg måtte bytte om for å få 5-trinsen til å passe ?? Var det selve opphenget på girkassen, eller opphenget på høyre siden som er spess til 5-trins ?? Har bare brukt deler til 4-trins så langt Om det er så, finnes det noen der ute som kan avse en slik, sånn at jeg endelig får mk1'en ferdig.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2015 Festet i venstre rammevange er ulikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2015 Venstre, altså registerside ?? Har du ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2015 Venstre side av bilen alså førersiden. Tviler på eg har flere igjen men kan sjekke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2015 Hadde vært kjekt. Jeg lærte, at når man nevner en side på bilen, er det bestandig den som gjelder når man står enten framfor (frontbetegnelse) eller bakom (bakbetegnelse) på bilen. Da blir venstre foran, passasjersiden Men dette blir vel aldri rett uansett hvem man spør. Alle har sine metoder.... Dere andre som leser dette, dere får også sjekke Hadde vært greit å bli ferdig med bilen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 25, 2015 Nå har ikke jeg fulgt med på prosjekttråden din, så jeg veit ikke om det var 827- eller ussel motor i bilen i utgangspunktet. Men dersom det var 1,5 eller større skal motorfestet være brukandes. Det som derimot er ulikt er girkassefestet. Ikke på selve bilen, men det man skrur fast i girkassa. Min erfaring etter å ha løfta en håndfull motorer inn og ut av slike biler er at det kan være litt strul å få særlig foringa i motorfestet til å matche med hullene til festet i rammevangen. Dette er vesentlig lettere med poly-innsatser i motorfestet, siden det da blir en del stivere og det ikke får så mye å si at hylsa subber i labbene i rammevangen. Men dette er bare snakk om tilstrekkelig mange forsøk og en del bannskap, så kommer bolten inn. Når motor og girskassa er vel inne synes jeg det er greit å bare la motor og gir henge i festene i sida og uten å dra til boltene noe særlig. Så starter jeg opp og ruser litt, før jeg monterer festene foran og bak også og strammer boltene i festene i sida. Det er litt vandring opp/ned på festene i sida og en del sideveis på festet foran, samt litt opp/ned på festet bak, men som sagt kan det være greit å la motoren "finne seg til rette" med bare festene i sida først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 25, 2015 Skal prøve dette trikset med "løs" motor !! Girkasse festet er bestilt, sammen med et sett med sjaltestenger til 5-trins kassen. Håper at dette kommer til å gjøre susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...