Golf 4 tdi, dunking ved fullt pådrag, skjev motor?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har problemer med at jeg får en dunking/vibrasjon ved fullt gasspådrag, Virker egentlig litt som et løst girkassefeste, enten øvre eller nedre.

Bytta derfor det øvre i dag, men problemet eksisterer enda, litt redusert, men fortsatt tydelig.

Det som jeg har stussa over er at pendelfeste, altså nedre girkassefeste. Det ser ut som motoren hviler på det, noe jeg har forstått at ikke er helt normalt?

Har lagt ved et bilde der jeg har tegna inn hvordan mitt feste henger, det ser egentlig ut som at hele motoren henger litt på girkassesiden, men det øvre feste ble som sagt bytta i dag uten at dette endra seg.

Kan og nevne at jeg får det typiske klunket når man går brått av gassen, altså nok en indikator på at det er pendelfeste eller girkassefeste, men pendelfeste er polyforing og det øvre ble jo akkurat bytta :confused:

Kan jeg ha gjort noe feil?

Er dette normalt?

Hva er andre årsaker til dunking/kraftig vibrasjon under gasspådrag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sett bilen i 1gir, åpner panseret og vugger bilen fram og tilbake, da ser du mest sannsynlig hva som er slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde det du sa. Ser ut som pendelfeste begynner å bli slapt. Igjen.

Men det forklarer ikke hvorfor det ser ut som motoren sitter skjevt :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.