Anbefalte innlegg

Hei

 

Har høyre og venstre topp fra en 2.5 ake v6 2001 modell liggende. Disse gikk gjennom et registerhavari, og spesielt høyre topp fikk merke det. Men det er mye igjen spesielt i venstre topp om noen tar sjansen på det. Kammene ble skiftet ca 100 mil forut havari da ene reimhjulet imploderte. Kammene er levert av FEBI, og for venstre topp er det ingen merker/skader som jeg kan se. For høyre topp kan man se at det er merker som nok har kommet siden kammene gikk rundt på noe som gav motstand.

 

Bud ønskes, og evt budrunde avsluttes søndag kveld kl 2100

 

Bilde av kammene

IMG_2417.jpg

 

Lobe på venstre topp. Ingen synlig slitasje

IMG_2418.jpg

 

Lobe på høyre topp, eksoskam. Det sees spor i kammen, men det kjennes ikke noe når man tar på det.

IMG_2419.jpg

 

Lobe på høyre topp, innsugkam

IMG_2420.jpg

 

Tannhjulet på høyre topp for innsugskam. Knekte tenner

IMG_2421.jpg

 

Ventilene for toppene. Delene for å holde fjærene på plass ligger bak teipen.

IMG_2422.jpg

 

Ventilene for høyre topp som ikke har blitt slipt og rengjort.

IMG_2424.jpg

 

Ventilene for venstre topp. Disse er rengjort og slipt med pasta mot toppen. På denne måten ble noen skjeve ventiler byttet ut med en annen deletopp jeg hadde liggende.

IMG_2425.jpg

 

Annonsen fortsetter videre nedover

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic, men hva var grunnen til regreimhavariet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ventiler ble skjeve.. Her fra høyre topp

IMG_2426.jpg

 

Deler fra en annen deletopp med rette ventiler som kan byttes ut.

IMG_2427.jpg

 

Hydrauliske løftere og vippearmer.

IMG_2428.jpg

 

Venstre topp. Det var her reimhjulet imploderte, og deler av det knakk av festet for deksel for kamreim. Dette er eneste skavanken jeg har funnet for denne toppen.

IMG_2434.jpg

 

Venstre topp. Rengjort og vasket i delevasker.

IMG_2435.jpg

 

Undersiden av venstre topp

IMG_2436.jpg

 

Høyre topp

IMG_2437.jpg

 

Høyre topp. Kamlobe på pos.nr. 6. Denne knakk, men jeg har prøvd meg frem med kamlober fra deletoppen, og fått til et oppsett hvor kammen glir fint rundt. Dog så er vel dette noe risikofylt...

IMG_2438.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamlobe på høyre topp på pos.nr 4, med kamlobe nr 6 fra deletopp. Samme årsak som over

IMG_2439.jpg

 

Høyre topp

IMG_2437.jpg

 

Underside av høyre topp

IMG_2440.jpg

 

- - - Updated - - -

 

Litt offtopic, men hva var grunnen til regreimhavariet?

 

Øvre kamreimhjul på venstre side havarerte/imploderte med følgende havari....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsaken til bytte.

Før og etter

 

DSC_0093.jpg

 

Jeg gikk over til BAU topper ved reparasjon. Jeg har hatt dette liggende i bakhånd tilfelle alt skulle gå til @H@ en gang til, men nå har billen rullet i snart 1,5 år og virker bra. Jeg kommer neppe til å ta tak i en AKE motor igjen, derfor vil jeg bare kvitte meg med det.

DSC_0094.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.