#1 Skrevet Oktober 22, 2015 Hei Har høyre og venstre topp fra en 2.5 ake v6 2001 modell liggende. Disse gikk gjennom et registerhavari, og spesielt høyre topp fikk merke det. Men det er mye igjen spesielt i venstre topp om noen tar sjansen på det. Kammene ble skiftet ca 100 mil forut havari da ene reimhjulet imploderte. Kammene er levert av FEBI, og for venstre topp er det ingen merker/skader som jeg kan se. For høyre topp kan man se at det er merker som nok har kommet siden kammene gikk rundt på noe som gav motstand. Bud ønskes, og evt budrunde avsluttes søndag kveld kl 2100 Bilde av kammene Lobe på venstre topp. Ingen synlig slitasje Lobe på høyre topp, eksoskam. Det sees spor i kammen, men det kjennes ikke noe når man tar på det. Lobe på høyre topp, innsugkam Tannhjulet på høyre topp for innsugskam. Knekte tenner Ventilene for toppene. Delene for å holde fjærene på plass ligger bak teipen. Ventilene for høyre topp som ikke har blitt slipt og rengjort. Ventilene for venstre topp. Disse er rengjort og slipt med pasta mot toppen. På denne måten ble noen skjeve ventiler byttet ut med en annen deletopp jeg hadde liggende. Annonsen fortsetter videre nedover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 22, 2015 Litt offtopic, men hva var grunnen til regreimhavariet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 22, 2015 Noen ventiler ble skjeve.. Her fra høyre topp Deler fra en annen deletopp med rette ventiler som kan byttes ut. Hydrauliske løftere og vippearmer. Venstre topp. Det var her reimhjulet imploderte, og deler av det knakk av festet for deksel for kamreim. Dette er eneste skavanken jeg har funnet for denne toppen. Venstre topp. Rengjort og vasket i delevasker. Undersiden av venstre topp Høyre topp Høyre topp. Kamlobe på pos.nr. 6. Denne knakk, men jeg har prøvd meg frem med kamlober fra deletoppen, og fått til et oppsett hvor kammen glir fint rundt. Dog så er vel dette noe risikofylt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 22, 2015 Kamlobe på høyre topp på pos.nr 4, med kamlobe nr 6 fra deletopp. Samme årsak som over Høyre topp Underside av høyre topp - - - Updated - - - Litt offtopic, men hva var grunnen til regreimhavariet? Øvre kamreimhjul på venstre side havarerte/imploderte med følgende havari.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 22, 2015 Årsaken til bytte. Før og etter Jeg gikk over til BAU topper ved reparasjon. Jeg har hatt dette liggende i bakhånd tilfelle alt skulle gå til @H@ en gang til, men nå har billen rullet i snart 1,5 år og virker bra. Jeg kommer neppe til å ta tak i en AKE motor igjen, derfor vil jeg bare kvitte meg med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...