Motrorbytte 3.0TDI Touareg 08 Mod

Anbefalte innlegg

Har en på jobb som for 12 uker siden kjøpte en 08 Touareg 3.0 TDI og var lykkelig eier i 8 uker så gikk motoren i stykker. Han har fått et verksted til å se på den og det er havarerte rådelagre og massevis av aluspon i motorolja så her har vel oljepumpa vært tett eller defekt så dårlig med smøring antageligvis. 3 dager før hadde han totalservice på bilen og da sa de ingenting om spon i olja så har skjedd brått tydeligvis. Han har spurt om jeg kan ta på meg jobben med motorbytte men jeg har lest litt om dette og høres ut som det er mye jobb. Prisen han fikk fra verksted har en pris på 100.000kr for jobb og motorbytte. Er det noen her som har gjort en sånn jobb og kan si litt om dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du av fronten så er det stort sett "logisk" skruing som skal til. Hva har du av jekk/bukk etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du av fronten så er det stort sett "logisk" skruing som skal til. Hva har du av jekk/bukk etc?

Har bukker store,små, store og små jekker,motorløfter, drøss med verktøy for skrur bare vag for det meste,vagcom. Leste i en tråd jeg fant på Google at forstilling må tas ned og motor mo senkes ned for og få den ut derfor jeg ikke har sagt ja til jobben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det koster €4000 (37k nok) å overhale 3-literen i tyskland. se litt her: bielefeld eller på ebay.de.

finnes også alternativer for henting.

(been there, done that!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det koster €4000 (37k nok) å overhale 3-literen i tyskland. se litt her: bielefeld eller på ebay.de.

finnes også alternativer for henting.

(been there, done that!)

Han har klart å skaffe en byttemotor til 35.000kr i dag via et firma i son så da gjenstår det jobb. Jeg tar nok ikke den jobben da det tar for lang tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bukker store,små, store og små jekker,motorløfter, drøss med verktøy for skrur bare vag for det meste,vagcom. Leste i en tråd jeg fant på Google at forstilling må tas ned og motor mo senkes ned for og få den ut derfor jeg ikke har sagt ja til jobben

Tenkte helst på løftebukk. Tror det fort blir ugreit uten det. Nå har jeg ikke hatt ut motor på touareg før så skal ikke si sikkert om den må ned eller om du får den ut foran. Må evt sjekke i rep håndbok på jobb :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen sier man kan ta av fronten og noen sier den ikke er delbar så tror jeg står over

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen fordel med at du ikke tar det på deg er at du slepper å måtte svare hver bidige gang det blir en ulyd eller noe som ikke funker. for det er jo automatisk "ditt" ansvar når du har bytta motoren :) best å la verksteder ta seg av slikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en annen fordel med at du ikke tar det på deg er at du slepper å måtte svare hver bidige gang det blir en ulyd eller noe som ikke funker. for det er jo automatisk "ditt" ansvar når du har bytta motoren :) best å la verksteder ta seg av slikt :)

Har gjort mange jobber for han før men kjenner at motorbytte får holde med mine egne biler og det er som du sier at det fort blir pes om det er noe. Han her er en ok figur men man vet aldri. Denne bilen blir nok solgt billig da han ikke har 100.000 kr til rep. Derfor han spør meg. Takk for alle innspill iallefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.