2006 Jetta mk5 trekker strømstrøm! hjelp!!

Anbefalte innlegg

Var å henta en 06 Jetta TDI igår, og forrige eier opplyste om at bilen trekker strøm. Han sa den hadde vært sånn lenge.

Noe typisk som kan trekke strøm på disse bilene? Irriterende at den ikke starter når den står noen timer. Dette har ført til at batteriet har blitt litt slitent.

Jeg har null peiling på elektronikk. Hvordan skal jeg måle meg frem til feilen?

Leste noe på ett forum om at det kunne være starteren som gjorde det. På ett annet forum leste jeg at en kar hadde vært utfor at varmeelementet til varmeapparatet sto på hele tiden? Hvordan måler jeg dette? Bilen har vært til feilsøking hos Mekonomen uten å finne feil, og der monterte di en hovedstrømbryter på Dashbordet, som en midlertidig løsning. Syntes dette virket veldig useriøst, så stoler ikke på demmes feilsøking heller!

Håper noen kan gi meg noen ordentlige svar på detta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tang-ampèrmeter er muligens kjekt å starte med.

Mål rundt hovedkabelen fra batteriet og napp ut en og en sikring. Da får du ihvertfall en viss pekepinn på hvor feilen kan ligge.

Vet ikke om denne har noe sikringer/koblinger på/ved batteriet også. Isåfall blir det det samme her. Koble av en og en ting til det slutter å gå strøm.

Det kan peke deg i riktig retning ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så enkelt som at batteriet er utskiftningsklart då? At det rett og slett ikke holder på strømmen lenger.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordna meg kanskje feil lenger opp her, men bilen trekker strøm. Problemet er ikke batteriet. Det er bytta. Kommer en elektriker å ser på den imorra. Kanskje han finner ut noe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert RNS510 eller no på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20151026_111014.jpg

Den nederste spilleren sto i frem til igår. Monterte den over igår. Håper problemet er orginalspilleren :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette levlig batteriforbrukforbruk?

20151026_175004.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi fant tilslutt en kilde som trakk strøm tross at det ikke var i bruk. Men det jeg lurer på er hva er akseptert strømforbruk? Ett par av gangene vi målte kom vi frem til 0.01 amp, og noen andre ganger kom vi til 0.11. Regner med at grunnen til dette er at strømmen ble koblet av og på fler ganger, og mye elektronikk som blir forvirret. Er dette innafor det som er akseptert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som er akseptabelt dessverre. Men av nysgjerrighet, hva trakk strøm? [emoji56]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig vanskelig å måle på disse nye bilene siden det er timere og komfortmoduler og slikt som holder på en stund. Nazze trekker 60-80mA i idle, så det er nok stort sett alarmen(e) og sentrallåsen som er i standby. Radioen (billig JVC) trakk ikke noe målbart.

Ja, hva trakk strøm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikring nr 15 i sikringsboksen inni bilen. Den gikk til taklyset. La merke til at det klikket veldig i relèet når jeg tok ut å inn sikringen, så håper på at det er en feil i relèet. For jeg tok ned begge takkampenelampene uten at det hjalp noe som helst. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.