Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg har en utslitt støtdemper : klø :

Ved kjøring på dårlig veg (grusveg) og over skarpe asfaltskjøter ol. kommer det en "romling" fra høyre side foran. Det virker som om hjulet/fjøringen ikke stoppes av demperen, når jeg kjører over ujevnheter, men fortsetter å "gynge"/slå litt før det stabiliseres. Dette er vel tegn på utslitt demper? Bilen sporer som et helvete også, det kan vel komme/forsterkes av en utslitt demper? Alt av foringer og hjullagrene skal være ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om jeg har en utslitt støtdemper : klø :

Ved kjøring på dårlig veg (grusveg) og over skarpe asfaltskjøter ol. kommer det en "romling" fra høyre side foran. Det virker som om hjulet/fjøringen ikke stoppes av demperen, når jeg kjører over ujevnheter, men fortsetter å "gynge"/slå litt før det stabiliseres. Dette er vel tegn på utslitt demper? Bilen sporer som et helvete også, det kan vel komme/forsterkes av en utslitt demper? Alt av foringer og hjullagrene skal være ok.

Det kan du finne ut med å gynge på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gynger ikke så fryktelig mye da ;) Klarer knapt å presse den ned noe som helst så det er ikke så lett : rolleyes Den er forholdsvis stiv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pell av lokket oppå demperen, og gyng på bilen. Demperen skal ikke røre seg så veldig mye, gjør det den er det fjærbeinslageret. Vanlig problem på disse bilene.. Billig og enkel rep.

Kan også rime med sporing i de værste tilfellene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den stopper forholdsvis greit etter gyngingen, men fjærbeinet sitter lavere enn på venstre siden og det beveger seg en god del mer. Da er det fjærbeinslageret da?

Vanskelig arbeid for en som ikke har skrudd spesielt mye på bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått byttet støtdempere og fjørbeinslager på bilen. Ble som en drøm å kjøre ;) Ser vel ikke spesielt bra ut disse delene : rolleyes: eek :

IMG_0642 edit.jpg

IMG_0645 edit.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått byttet støtdempere og fjørbeinslager på bilen. Ble som en drøm å kjøre ;) Ser vel ikke spesielt bra ut disse delene : rolleyes: eek :
så ut som den trengte og skiftes ja,blei sikkert gla nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.