#1 Skrevet Oktober 26, 2015 Hei! Har en 2012 1.6 TDI som bruker kjølevann. Fylt en gang etter jeg handla den og nå kom den inn med lavt nivå igjen. Har gått over 100.000km så regner ikke med møller har lyst til å hjelpe veldig men syntes da dette var dårlige greier!?! Noe svakhet detta her eller?. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2015 Ikke ukjent at det lekker fra vannpumpa på 1.6TDI og 2.0TDI dessverre... Se etter kjølevann rundt profilreimkretsen og reimhjulet på veivaksel.. Er bilen solgt ny i norge er dette reklamasjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2015 Kan være AGR kjøler med innvendig lekkasje. Topplokk som har gammelt serie nr, noen gamle topper (under versjon nr 300) har en tendens til og bruke vann... Dette er to typiske feil på 1.6 CAYC motoren. Har byttet både topper og AGR kjølere med samme feil som du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2015 Hvordan identifiseres AGR (hva er det?) lekkasje? Min Touran 2.0tdi BMM har siste 2 måneder slukt 2.5liter. Hørt noe om sirkulasjons pumpa til Webasto, men finner ikke noen lekkasje synlig. Har ikke hatt av fangeren enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2015 Om du har BMM har du gammel type AGR kjøler, sitter bak på blokka nederst mot bunnpannen, bak dpf osv...(trangt og bytte som på nyere AGR kjøler) Men den typen du har er det sjeldent feil med (med innvendig lekkasje mener jeg at eksos som gjenbrukes igjen så drar den også med seg frostvæske inn igjen i innsuget/sammen med AGR/EGR) derfor ser man ingen utvendig lekkasje. Men har vært borti det også på gammel type kjøler...(som du har) Om 2,5 liter har blitt borte så må man begynne med trykktest, om den lekker så mye bør man kunne se det. Toppakning og høyt trykk i kjøle systemet er en gjenganger også..med steinharde slanger og vann som blåses ut av eksostrykket i sylinderne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 23, 2015 Her var det skjedd litt siden sist. Måtte etterfylle vann i går. så med tanke på hvor lite vi bruker passaten så synes jeg det minker fort på ekspansjonstanken. Kontaktet møller idag, så får vi se hva de finner ut. Regner mer dette er reklamasjon siden bilen bare er 3 år gammel, dog gått 110.000km. Har kikket rundt regreima, og rundt under motor og finner ikke noe kjølevæske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2015 Var lekkasje på vannpumpa. møller tok trykktest idag, alt fikset på reklamasjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 26, 2015 Vært noen av disse der i det siste. Seinest forrige uke. Bra Møller ordnet opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...