Golf 2010 knirk i forstilling og feilmelding ved start

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Golf 2010 1.6 105 TDi som jeg kjøpte brukt i fjor vår. Det har dukket opp noen ting som jeg lurer på..

1. Helt siden jeg kjøpte den har den knirket noe voldsomt fra forstillingen ved sakte kjøring over fartsdumper. Dette kommer spesielt godt frem i tørt og kaldt vær. Varmt/vått er bedre. Er det noen som har noen anelse om hva det kan skyldes og hvor mye det evt. vil koste å reparere permanent? Jeg har bruktbilgaranti på bilen - er det en garantisak?

2. Ca det siste året har jeg begynt å få feilmeldingspip av og til når jeg starter motoren. Når jeg får det virker ganske tilfeldig, muligens sammenheng med kaldt vær eller at bilen har stått en stund. Noen ganger kommer pipet uten feilmelding på displayet, andre ganger står det ECS failure(eller fault?). Vet dere hva det kan skyldes?

3. Har denne motoren registerreim eller kjede?

Håper dere kan hjelpe meg, takk på forhånd! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.