Luftbelger Allroad C5 - what to do?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått en "dunkelyd" bake som av og til kommer i sving. Her en dag fikk jeg også påfølgende rotasjonslyd, som forsvant etter noen meter. Jeg har vært under, men finner ikke noe som er løst. Derimot så ser jeg at belgene bake er skjeve! Dette er nye belger fra Aerosus, så jeg mistenker at dem er feilprodusert og at belgen ikke er presset likt på. Det er tydelig at dem drar seg til en retning, så jeg vil tippe på at belgen ikke er presset på likt, evt at den gir etter på ene siden. Jeg opplever også at disse siger når bilen står i flere dager. Dette mistenker jeg igjen kan ha med ru komposittflate hvor pakningen skal tette mot demper, men siden dem drar seg så kanskje belgmaterialet ikke er godt nok.

Noen som har vært borti lignende?

Jeg har også en lekkasje på ene frambelgen nå, så den må også byttes. Vurderer derfor komplett nytt rund baut, og da er vel bare Arnott som står igjen som uoriginalt alternativ. Noen som har erfaring med GenII vs gummibelgene? Gen II er noe kostbart kanskje..

Som midlertidig løsning lurer jeg på å sette på gamlebelgene bak. Men jeg trenger da en brukt original bak høyre og en fremre. Noen som har liggende fra tidligere bytte som dem er villig til å selge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du trenger så har jeg gassdempere foran som du kan få for en billig penge. Men ingen belger desverre:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbud, men demperne mine fremme er nye så jeg håper at det ikke blir behov for disse med det første.

Fikk kontakt med denne selgeren, så bake er for så vidt ordnet. Dog så trenger jeg mest fremme: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke Arnott først som sist?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vurderes som nevnt innledningsvis, men på en annen side så har jeg påspandert den vognen såpass med $ at det nærmer seg en grense. Arnott betyr også skifte til nytt på alle 4 hjul. Brukt så kommer man unna med 2...

Det finnes billigere alternativer, men etter å ha sett byggekvaliteten til denne kinavaren så ser jeg ikke vitsen i det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det koster fort litt å eie 1. gen. allroad hehe:o Snakker av erfaring: bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fra alibaba er de samme som blir solgt på ebay, bilde lyver litt, de er konstruert etter modell og type så de har de spesifikasjoner som bilen har originalt, men de er ikke noe billige, ligger fra 350$ til 500$ på en annen fabrikat fra kina, skal være forsterket type og du får de med støvhetter over demperne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, helt samme er de nok ikke. Hørte med en selger, og levert til Norge kommer det på 750 $ rund baut. Det ser også ut til at Arnott benyttet disse en tid, og første demperne fra Anrnott var en bilstein demper med en tilpasses foring for tetting. Dette passet da som hånd i hanske, men dem har valgt annen løsning i ettertiden. Fristende å prøve, men blir litt for stor risk å ta siden jeg ikke fant noen brukererfaringer på dette.

http://www.audiworld.com/forums/audi-allroad-18/arnott-air-springs-bilstein-shocks-installed-2753001/

http://pgperformance.com/arnott-front-bilstein-sport-shock-kit-sold-in-pairs-for-audi-c5-allroad-quattro.html

Hi,

Thanks for you inquiry about Audi A6 Allroad Air Spring on our Alibaba website.

I am pleased to know that you are interested in air springs.

Attached the actual pictures of this two items for your reference,and please check my quotation as below:

New front air spring allroad for A6 1998-2006 FOB SHENZHEN USD150/PC

New rear air spring allroad for A6 1998-2006 FOB SHENZHEN USD150/PC

The shipping cost of 2 front and 2 rear is USD150 by FedEx from China to Norway(Door to Door)

So the total amount for your sample order is USD150*2+USD150*2+USD150=USD750

We are professional factory and exporter of various air springs,air shock absorbers and air suspensions with many years experience in China.

Sincerely hope can start cooperation with you base on these items and then establish long term business relationship with you.

Your early reply will be highly appreciated.

Best regards.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.