Hjelp trengs:A4(b5) (Vibrasjon i 60 kmt)

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og kjørte en tur i sta og det har begynt å komme en merkelig vribrasjon på bilen når jeg ligger spesielt i 4 gir i lav fart.(60)km...

føles ut som kast i et hjul men er ikke det...bare litt skremt her nå...kan det være kassa som er på tur eller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe forslag her i klubben...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kassa di er på tur så tror jeg nok helt klart det ville vært diverse ulyder inn i bildet. I alle fall hvis det skulle vært kast inni den :)

Kast kommer mest sannsynlig fra dekk-regionen så første ting å sjekke er jo om noen av dekkene har skader (buler på dekksiden f.eks, både inn og utside), riktig dekktrykk og om det muligens har samlet seg opp mye sand på innsiden av felgene. Sistnevnte kan helt klart skape kast, btdt med grusvei inn til hytta.

Når du er sikker på at alt dette er ok vil jo drivaksler og bremser være det neste å sjekke.

Når vibrerer det? ved pådrag, brems, trille? i sving? kommer vibrasjonen bakfra eller forfra, kjennes den i rattet eller i rompa? (hvis sistnevnte så let etter skjulte vibratorenheter under setetrekket eller skru av vibrerende varsling på mobilen når du kjører :rolleye: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis kassa di er på tur så tror jeg nok helt klart det ville vært diverse ulyder inn i bildet. I alle fall hvis det skulle vært kast inni den :)

Kast kommer mest sannsynlig fra dekk-regionen så første ting å sjekke er jo om noen av dekkene har skader (buler på dekksiden f.eks, både inn og utside), riktig dekktrykk og om det muligens har samlet seg opp mye sand på innsiden av felgene. Sistnevnte kan helt klart skape kast, btdt med grusvei inn til hytta.

Når du er sikker på at alt dette er ok vil jo drivaksler og bremser være det neste å sjekke.

Når vibrerer det? ved pådrag, brems, trille? i sving? kommer vibrasjonen bakfra eller forfra, kjennes den i rattet eller i rompa? (hvis sistnevnte så let etter skjulte vibratorenheter under setetrekket eller skru av vibrerende varsling på mobilen når du kjører :rolleye: )

dekk og felger er nye...men var litt på bedre med org jula på...det vibrerer i værst i 60km i 4 gir men blir borte når jeg gir gass...føles ut som det er framme men kjennes ikke i rattet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.