#1 Skrevet Oktober 28, 2015 Jeg bytta for en tid siden dynamo på min a6 2.8 99 da den gamle døde. Men selv om jeg har bra ladespenning med den nye slukket aldri batterilampa i dashbordet. Den har irritert meg lenge så nå lurer jeg på hva som skal til for å slukke den. Trenger den tynne ledningen til dynamoen 12v fra dynamoen for at lampa skal slukke? Kan jeg gi den 12v fra en annen kilde? Noen "skitne" måter å slukke den hersens lampa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2015 På gamle biler skal den liksom indikere at feltspenning er ok, men er det virkelig 'hardwiret ladelampe' på en så ny bil? Ikke engang min gamle '92 S4 har det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2015 Har ikke alle biler en varsellampe som indikerer at batteriet ikke lades? Nye som gamle? Når du sier hardwiret, hva er alternativet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2015 på noen biler går det fysisk igjennom ladelampa, slik at om denne ryker. så slutter bilen å lade da kretsen står åpen. på mange andre biler kan ladelampa ryke uten at den slutter å lade da det bare er en indikatorlampe, ikke en del av selve kretsen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2015 Ok. Nei ladekretsen går nok ikke gjennom lampa på denne bilen heller. Men kan noen forklare hva som i utgangspunktet gjør at denne varsellampa lyser, og ikke minst hva som gjør at den slukker? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2015 http://www.carparts.com/classroom/charging.htm her kan du lese litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...