#1 Skrevet November 1, 2015 (endret) Hei. Skulle bytte skiver og klosser på S6n min i dag, men den ytre glideren i midten på den ene kaliperen sitter helt fast. Denne skal gli frem og tilbake? Noen tips til å løsne den eventuelt? Takk for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2015 Denne i midten har ikke rare bevegelsen, men du bør kunne vri delene motsatt vei i dette leddet. Kan være herk å få mansjetten på plass om du deler dem. Men du har skrudd av mer enn nødvendig. Det er bare nødvendig å presse stemplene tilbake på caliperen. Det er også bare klossene på innsiden, som kviler mot caliperen, som beveger seg ettersom klossene slites. Klossene ytterst sitter fast. I tillegg så beveger caliperen på gliderne som sitter fast rammen. Den vil sentrere seg når nye klosser kommer på plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2015 (endret) Problemet er at det er null bevegelse og at jeg ikke får den fra hverandre, iallefall ikke uten mye makt. Sånn det er nå hvor den sitter helt fast, blir det for trangt å få de nye klossene over den nye skiva. Når jeg prøver å rotere de mot hverandre så er bevegelsen kun tappen som skrur seg ut og inn av gjengene i ytre del. Edit: må vel nødvendigvis være like mye bevegelse i denne som de andre gliderene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2015 Jeg ser nå at du har en annen versjon av HP2 enn de som jeg har. Jo, den tappen som sitter fast med deg bør være løs og gli lett. Var klossene innerst mye mer slitt enn de ytre? Min http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/caliperrebuild.html Din http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=64210&page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2015 Takk skal du ha De indre var mer slitt, ja. De var også skjevt slitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2015 Jepp, satt som bare F.. hos meg også, men jeg fylte belgen over natten med WD-40 og vred forsiktig litt frem og tilbake til den løsnet litt etter litt. Renset godt og satte inn med gliderfett etterpå. Den ene måtte jeg stuke litt med en dor på utsiden da pinnebolten løsnet fra støpegodset, men da løsnet den også. Brukte vel litt trykklufthammer på den første, når jeg tenker meg om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2015 Da fikk jeg den endelig løs. Jobber med induksjons maskiner, så tok den med på jobben og varmet den opp før jeg hamret løs, men da løsnet den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...