#1 Skrevet November 1, 2015 (Gjelder en Audi A8 2002 2.8Q) Vinteren nærmer seg, og tenkte derfor å installere en fjernstarter på bilen. Sånn at eg slipper å gå ut i kulden for å starte bilen 10 min før eg skal reise. Spørsmålene mine er da om noken har erfaring med dette? Rekner ikkje med det er enkelt, men kor vanskelig blir det å koble seg "rundt" startsperra? Har berre 1 nøkkel, så å koble ein nøkkel inn i systemet for å komme forbi startsperra er ikkje aktuelt. Er det noke eg kan tørre å gjøre sjøl? Eller er dette best å overlate til proffene? Er student, og har ikkje nok penger til å betale 10-15 000 for webasto eller fjernstart ferdig installert. Dersom det lar seg gjøre, hadde det vært artig å fått installert keyless-start i samme slengen. Eksempel på typen kit eg kunne tenkt å installere: http://www.ebay.co.uk/itm/Top-Smart-RFID-PKE-car-alarm-system-remote-start-push-start-touch-password-entry-/201285409229?hash=item2edd8b99cd:g:ufcAAOSwjVVVpRPW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2015 Jeg installerte dette på en bil for mange år siden. Var ikke så veldig komplisert egentlig. Jeg hadde ikke startsperre så det gjør det noe enklere men det skal greit gjøres og forbi gå denne. Hvor enkelt det er i en A8 vet jeg ikke. Men vet en kan programmere vekk startsperre ved f.eks chipping. De du må gjøre er og koble opp strøm til enhet, montere følere på alle dører, følere til håndbrekk osv. Så må du koble deg inn på de forskjellige stegene på tenningslåsen. Jeg har noen forskjellige sett liggende hjemme som jeg ikke har brukt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2015 Følere på dørene? Ka er formålet med det? Visste ikkje det var mulig å programmere vekk startsperra ved chipping... Andre som har erfaring med startsperre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2015 Sånn at styringsenheten ser at dørene åpnes. Kan nok bare kobles via bryteren som allerede er i døren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...