#1 Skrevet November 1, 2015 Hei. Byttet for en tid tilbake til meg en 97 mod Audi A4 1.9tdiQ som trenger litt kjærlighet for å gå igjennom eu kontroll. Problemet er at bilen er veldig tungstartet, selv på varme dager. Noen som har tips til hva det kan være, og hva jeg kan sjekke når jeg har bilen tilgjengelig til helgen? Har sjekket glødeplugger og alle 4 er iorden, får diesel da den ryker mye hvitt før sen til slutt starter. Kan også legge til at deler av instrumentpanelet er dødt blandt annet oljelampe, glødelampe etc er ikke liv i. Det jeg har googlet meg fram til som årsak foreløpig er: - register er feil (nylig byttet registerreim) - luft i systemet slik at dieselen renner tilbake. Var noe med en ventil oppe på dieselfilteret. - et eller annet relé som forrige eier mente måtte være årsaken. Noen som har innspill på hvordan jeg kan sjekke det over, eller har nye og bedre tips? På forhånd takk:) [ATTACH=CONFIG]232012o[/ATTACH] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2015 ingen vits med videre feilsøk før du er 100% sikker på at timing og innsprøytnings tidspunktet er riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2015 Jepp sjekk om timing på register og pumpe er riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2015 Hvordan gjøres det på enklest mulig måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...