#1 Skrevet Juni 14, 2005 Hei! Når jeg vrir om nøkkelen i døra for å åpne så har den i det siste kun begynt å åpne førerdøra.. For å åpne de andre dørene må jeg inn i bilen, sette 1hakk på tenninga og trykka på "åpne alle dører" knappen.. Da åpner de seg.. Er veldig sjeldent den åpner alle dørene når jeg vrir om.. Noen som vet hva som er feil? Og så har jeg ett annent problem: Hender bilen ikke starter før på 3`dje forsøk(Noen ganger 2 forsøk).. Det hender som regel på halvvarm\varm motor, men skjer også inneimellom på kald motor også.. Har vært på verksted å bytta Temp føleren til motorstyringa etter å fått tips om at det mest sannsynlig var den, men det hjalp en ukes tid, så var den like ille igjen.. Det er bare inne imellom men nok til at det er irriterendes.. Har også tatt av og på batteriet uten hell.. Siste "problem": Bremsene mine piper til tider, ofte når jeg bremser og svinger men hender på rett strekke uten at jeg bremser også, noe som går å få bort? Håper på svar! Mvh, Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2005 Ingen som vet hva det kan være? Mvh, Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2005 Når det gjelder låsene dine, så er det slik at det sitter en microbryter i låsesylinderen på førerdøra. Denne kan være sliten, og da vil symptomene bli slik du forteller. Hva skjer om du låser opp på høyre side? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2005 Det kan jeg desverre ikke sjekke, da jeg ikke har nøkkelhull på passasjer døra.. Har sånn deksel over, som det er på bakdørene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2005 Ok, pratet med en med en 98 Golf 4 for noen uker siden, han hadde også noen problemer med sentrallåsen, og han har nøkkelhull på begge framdørene. Det var derfor jeg nevnte det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2005 Ok, takk for svar.. Men den microbryteren? Åssen finner jeg ut det kan være den? dyr? vanskelig å bytte? Noen som vet? Mvh, Kim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2005 Må nok sikkert skifte låsesylinderen, har ikke vært borti akkurat dette men det er vel noe inni der. Ta av dørtrekk osv. Sikkert ikke så altfor dyrt å gjøre på verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2005 Ok, takk for svar.. Håper det er låsesylinderen da.. Noen som vet\tror hva de andre feilene kan være? Virker som motoren starter i 0,5-1,0sek og så stopper den.. Startsperra? Håper på flere svar Mvh, Kim... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 5, 2009 Er nok startsperra ja. Har samme problemet. Blinker en gul lampe i instrumentpanelet av en bil. VAG-COM diagnosen sa det var dårlig signal fra nøkkelen. Det er mulig, men Møller mente det var lesespolen i tenningslåsen som var dårlig. Du slipper å file på startmotoren om du vrir nøkkelen til trinn 2 helt til det slutter å blinke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 5, 2009 Bare låssylinderen koster: 700,- (kodet) tilpasset nøkkelen +mva. :600,- (ukodet) +mva Låskassen med sentrallåsen og alle bryterene er en singel enhet og selges kun komplett. Vet ikke hvor mye den koster, men vil tro den er "svindyr" . Har du ikke åpnet ei golf IV dør før, så bør du skaffe deg en servicemanual først (eller se her på forumet etter DIY tråder ang soting av ruter el lignende). Det er ikke vanskelig men ting må gjøres i en spesiell rekkefølge for å komme til låsenheten. Tips: reis på et huggeri og skaff en brukt låsenhet fra et vrak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 5, 2009 Satser på at han fikk dette fikset i 2005 når problemet oppstod, men svarene deres kan nok brukes den dag i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 6, 2009 der kan du se... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...