#26 Skrevet November 6, 2015 Jeg har lest opp en del på dette da jeg har hatt servotronic problemer i har blitt sterkt rådet mot å bruke noe annet enn original olje selv til flush. Det er dyrt, men kassen er sinnsykt mye dyrere. Hvis den fyller eksakt samme spesifikasjon antar jeg det går greit (feks servooljen er jo Pentosin), men da må du være en million prosent sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 6, 2015 Kjøpte org olje fra ecs tuning, mye billigere;) frakta er dyr, men om du handler noe annet samtidig blir det ikke så ille:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 6, 2015 Ordna seg med olje :) Droppa Castrol , og Fikk tak i orginal oljen fra Mobil1 istedet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 6, 2015 Er det gamle bilen min du skal bytte olje på?? Bytta på en zf5hp18 bmw 523ia med 300000km på klokken og alle frarådet å bytte olje på denne bilen. Det som er særs viktig er å ta ned bunnpanne gjøre denne ren og bytte filter før flushing, hvis du er helt nazi kan du bytte filter etter flushing også slik jeg gjorde. Så kopler du på slange inne med ny olje i kassen og ut av oljekjøler slik at gammel olje kommer ut. Det flushes til deg kommer ren olje ut i andre enden! Anbefales også og fylle VAG kassene til Max nivå etter oljeskift. Bmw ble så god som ny etter man hadde flushet igjennom 16l automat olje kom det ren olje ut i andre enden! Samme erfaring har jeg hatt med s6 4,2 aldri byttet olje før 290000km De gangene det går galt med oljeskift automatkasse er veldig ofte fordi man bare bytter ca 1/3 del av all olje og man får en salig miks av gammel/ny olje som kan skape problemer! Hvis oljen ikke lukter svidd når du tar ned bunpanne kan man trygt flushe gearkassen! Er bare tull og bytte halvparten av all olje da kan man likesågodt la være! OT: A8 3,7 Quattro har samme gearkasse som s8 4,2 så det er vel noe av grunnen til at den funker greit enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 6, 2015 Heisann Bentein , jepp det er det Planen er å bytte olje og filter 2 ganger , dette innenfor rimelig tid , for å sjekke tilstand på oljen i første omgang. Tar en vurdering om flushing etter siste bytte da jeg ser hvordan oljen ser ut Er nok ikke samme girkasse som S8 nei Bentein Min , din gamle har 5HP19 kasse , mens S8 har 5HP24 eneste A8 som som har 5HP24 er 4.2 og 3.3tdi Dog girer den jo helt fint , og uten noe tull (enda iallefall ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 6, 2015 Aha. Da har jeg nok misforstått litt angående hvilken gearkasse den hadde Godt å høre at du tar vare på gamlebilen min! Fortsatt fornøyd med den? A8 som er god bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 7, 2015 (endret) Stor fornøyd med bilen Bentein :) Fikk tatt første runde på girkassa ikveld Så nå er olje og filter bytta Oljen så fin ut , hadde den fargen den skal ha og Luktet ikke ikke brent. Filtret var produsert i Juni 2003 , så det har blitt byttet olje og filter på den en gang i tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 8, 2015 Det blir bra vet du:-) Var det spon i bunnpanne å finne, er vel en magnetisk dings der som skal suge til seg. Ellers var filteret reint og fint også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 9, 2015 Ingen spon å kjenne noen steder , oljen hadde fortsatt "gli" og var bedre enn forventet ut i fra det jeg kunne se/kjenne , samt filtret også Men spekulerte på at det IKKE var magneter i bunnpanne på kassa...... Trodde dette var på alle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...