Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette før?

 

Går Vr6 nav på kanskje? Vet de går overens med Golf 2 G60.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger litt info rundt dette med nav, boltsirkler og oppgradering på clubgti forumet i England.

Om det er ifbm med at dette skal brukes til banekjøring så er det flere som har opplevd at navet knekker i to pga for høy belastning med påfølgende brudd på yttredrivledd.

Tar man nav fra Audi 80 av en eller annen variant, så hadde denne mer gods og høyfast stål som igjen tåler mer. Må da seff borres om til ønsket boltsirkel og hjullager huset må modifiseres slik at G2 hjullager passer i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger litt info rundt dette med nav, boltsirkler og oppgradering på clubgti forumet i England.

Om det er ifbm med at dette skal brukes til banekjøring så er det flere som har opplevd at navet knekker i to pga for høy belastning med påfølgende brudd på yttredrivledd.

Tar man nav fra Audi 80 av en eller annen variant, så hadde denne mer gods og høyfast stål som igjen tåler mer. Må da seff borres om til ønsket boltsirkel og hjullager huset må modifiseres slik at G2 hjullager passer i.

 

Men hvis jeg må bore om uansett kan jeg vell bare bore i de jeg har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvis jeg må bore om uansett kan jeg vell bare bore i de jeg har?

Dersom du kan leve med kvalitetsforskjellen, så ja.

 

Er vel litt mer til det. Viktig å montete lageret og navet riktig, kvalitetslager, ny mutter på drivledd og KORREKT moment!

Kjøres bilen på bane er det greit å ettertrekke med jevne/ujevne mellomrom!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er det bare å montere skiver fra en Mk3 VR6 ja, den har samme lageret som 4x100 skiver eller trommel.

 

Prøve å finne ut hvem som produserer nye frontnav til Mk1, og overtale dem til å selge uborrede nav, slik at du selv kan borre de opp til 5x100?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ser ut dere har litt peiling, hva er forskjellen fra mk1 til mk2 ubderstell? Er det noe innfestninger som er forskjellige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4mm tykkere mot fjærbein og annen høyde på Styrekule armen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4mm tykkere mot fjærbein og annen høyde på Styrekule armen.

 

Hva er 4mm tykkere? Er høyden lavere eller høyere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

19mm bærekule på de med løs klave, samt fra 10/87 med fast klave, større hjullager og dem kommer også i to typer, før og etter en el annen dato.

 

Bærearm g1 vs g2 er jo litt forskjellig siden g2 har subframe og 1er ikke.

Finnes flere forskjellige oppgraderinger av bærearm, både med unibals og fra Porsche.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hvis jeg bygger om til Golf 2 subframe så burde det ikke være noe problem med andre ord? Vet det ikke er bare bare, men er kanskje en like så grei løsning?

 

Innfestning i topp er lik? Lengde på demper er vell også lik?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det blir nok bare masse masse arbeid med G2 subframe.

Er flere rundtom som bruker G2/G3 hjullagerhus/bremser, f.eks einser cabben her i klubben med godkjent 16v turbo.

Demper passer el trenger ikke mye modifikasjon for å passe til fjærbeinslager.

Dog passer ikke G2/G3 hjullagerhus på G1 demper uten modifikasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.