#26 Skrevet Mars 31, 2016 ja prøvd men fikk det ikke til, no respons from controller, har vært mye frem og tilbake og bytting av deler, fått (xxx mnd senere) det til. men men da ser du, da begynte dritten å heve og senke seg, som om den ikke finner referansepunkt, flyr opp og ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 31, 2016 ingen?????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 31, 2016 sjekk svar på lenken lengere ned, er det ikke noen som har hatt dette problemet at bilen vandre opp og ned og opp og ned. ustanselig til kompressor går varm og stopper, er sjuk så ga opp i vinter pga skade på meg. er det ikke noen som klare å hjelpe å finne ut hva det er. sjekket i dag etter ledningsbrudd mellom ecu og ventilblokk men det var ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 31, 2016 FIKSET LYSA, VAR FEIL PÅ RELE, TATT NY GRUNN INNSTILLING DET ER OK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet April 7, 2016 Viser at det er mye rart som henger sammen på disse bilene rent elektronisk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet April 27, 2016 byttet luftblokk/ventilblokk og da får jeg gjort grunn innstilling, men fronten når jeg starter bilen da går fronten opp og ned par ganger, ved hver stopp, i kryss/rundkjøring så skjer det samme, bilen går opp og ned par ganger og kompressor starter selvfølgelig, noen som har vært borti noe som dette, er en levelcontroler som ikke finner self leveling point og da begynner å heve å senke for å finne den, ellers nå så fungerer bilen bra, samt at når jeg låser bilen går den opp til level 3 først bak så deretter foran, så på en annen allroad og den hevet seg proposjonalt samtidig foran og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet April 27, 2016 har innmari lyst til å finne utav dette, blir ett irritasjons moment og stor frustrasjon da kompressor går i tid og utid. koster noen laken og er så unødvendig da den er ny å forkorte levetiden visst det er mulig å finne ut av hvorfor den går opp og ned ved stopp og start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet April 27, 2016 etter bytte av 2 ventilblokker så henger den ikke mer, var feil på den på bilen samt den nye, så nå er den jevn men visst du ser i tråden den drive å heve å senke seg ved start og stopp, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet April 27, 2016 jeg på min VCDs får ikke opp noe voltverdi i 055, er det noen i nærheten som har annen ross-tech kabel som har mulighet til å sjekke dette da jeg ikke får gjort det med min. Hvilke voltverdier har du på høydesensorene ? Og ser du at volten froandrer seg on du jekker bilen opp litt ? Voltverdiene må ligge innafor en viss middelverdi for å komme inn i nullstillingsmenyen for xenon range. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet April 27, 2016 fikk ikke gjort grunn innstilling da kompressor var så sliten at den klarte ikke fylle nok luft før varme hetesikring koblet ut kompressor, har nå byttet kompressor og tatt innstilling, men dukket opp at bilen hever og senker seg ved oppstart start og stopp i kryss og rundkjøringer, er det noen som har opplevd det tidligere. fått opp memory error på ecu luftfjøringa, skiftet denne men får ikke gjort grunn innstillingen i levelcontrol 34 blir kastet ut gang på gang, error hele tiden, hadde en feil på instrumentet, fikk skiftet lcd display, men når jeg satte den inni i bilen igjen så begynte det å ryke, så den gikk rett ut, byttet instrument, slått av startsperre så bilen går, men er umulig å kalibrere høyden, er skjev, henger. kalibrert lyktene så det er ikke grunn, har 2 ecu til luftfjæringa, men nytter ikke, ikke feil kode på level controler, byttet kabler under baksete og sjekket alle kontakter for smuss og irr/korr. (3 uker senere) kommer inn på level control nå men bilen justerer seg ikke før jeg har savet på channel 5, 01 og når jeg går ut av 34 så begynner den men blir alltid så den henger på en eller annen side. får opp front wheel right front wheel left osv osv luftblokka ble byttet i sommer, alle demper puter er byttet, ikke lekkasje, er det noe jeg gjør feil eller er det noe jeg overser?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 29, 2016 Hvor skaffet du deg ECU for bilen? Det finnes to typer av disse. Den originalt norske faller ned fra nivå 3 til 2 ved passering av 80 km/t og videre fra 2 til 1 ved 120 km/t. Den andre varianten går opp og ned mellom 2 og 1. Til 1 over 80 km/t, og automatisk opp til 2 når du har vert under 60 km/t i mer enn 30 sek eller umiddelbart under 30 km/t. Du nevner riktignok at det er kun fronten som regulerer seg. Se s 10-12 her http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf Trykktanken er koblet til og operativ? Om den ikke er i funksjon så vil kompressor måtte ta alt, og da tar det lang tid. 100% sikker at trykkslanger er koblet til riktig? Jeg opplever også på min at den tar hekken først, og så fronten under løft, men trinnvis. Dette er normalt. Om det er kun fronten så ville jeg ha sjekket sensorene nærmere. Koble til 5 V på pinne 1 (-) og 5 (+). Les av spenning med multimeter mellom pinne 1 og 4. Du skal ha en helt jevn endring når du beveger armen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 29, 2016 Har du logga trykket i akkumulatortanken. Høres nesten ut som det er koblet noe feil på ventilblokka for min del... Hvis tanken ikke fylles, vil kompressor hele tiden prøve å fylle denne, og da vil også ventilblokka styre belgene fordi den får trykk fra kompressoren hele tiden. Ellers så er det denne ECUen som noen modeller ikke passer overens. Så det kan være noe der også... Luftfjæring er gøy når der virker :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...