UR-Quattro: Dimensjoner, hva går på?

Anbefalte innlegg

Hehe, skjønnte du ville like det ;) 235/45-17 i vognkortet skader ikke..

Kommer de fra Audi 200 kanskje? Er nok muligens litt høyt innpress med 35, men isåfall er det jo bare å space de ut... det må jo bare bli gromt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vell hverken Azev A eller Compomotive kjent for å være nyhet i 2005 da (begge kom på 80 tallet viss jeg ikke husker feil) ;) Men er faktisk enig at de begge er helt OK på URQ, men da først og fremst i 8/9x16 og ikke i 17/18".

Så det jeg egentlig mener er at en klassiker som UrQ bør beholdes i klassisk stil, og dette innebærer dermed selvsagt også klassiske felger.

Nå minner du om en hvis vestlending bosatt i Skien Tord! ;)

Får frysninger langt nedover ryggen jeg, bare av tanken på diskusjonen rundt urquattro med 17" felger, men jeg kan jo også godta BBS RS eller Compomotive felgene i 17". Hver sin smak som kjendt.

Har aldri blitt så dårlig, som når jeg så sport quattroen med moderne 17" felger. Noen har mer penger en følelse for bil i allefall.

Ellers må jeg si at bilen din er veeeeldig fin. Synest urquattro er nesten finest i hvit! Gratulerer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene kommer fra en 200, men impresset er ET30 så da regner jeg med at hjulbuene blir godt fyllte ;)

Drar til Holmestrand for å hente felgene lørdag, og dekken ligger i Asker :)

Jeg er enig med dere her som synes 17" kan bli for stort. Hadde jeg valgt 225/45 dekk så ville det sett rart ut. Nå er dette 235/45 så det blir mer gummi, og slik jeg ser det er det viktig på disse bilene at det er litt svart rundt felgene.

Enig Heine, alpin-hvit er en veldig fin farge på urquattro :)

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult! Har du noen bilder?

mvh

EW

Desverre tokk ikke noen bilder av den med de på men det var tøfft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange meninger om hva som ser fint ut og ikke på urquattro, men en ting som er sikkert er at det er begrenset med plass!

Legger ved et bilde av to biler som står meg nær... ;)

Bilen til venstre i bildet har Brock 8,5x17ET13 foran og 10x17 ET45 bak. Dekkdim er 215/40-17 og 245/35-17. Dette fungerer bra til daglig men på Vålerbanen subbet det litt bak. Foran går det greit fordi dekket er strekt nok til at det går klar av skjermkanten.

Bilen til høyre har Compo 8x17ET24 foran og bak med 215/40-17 dekk. Dette fungerer bra, uten subbing.

Begge bilene har original høyde og lik rulleomkrets.

(Edit:Hmm den lyktestolpen kom litt i veien ja.. : bh : )

HPIM07021.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange meninger om hva som ser fint ut og ikke på urquattro, men en ting som er sikkert er at det er begrenset med plass!

Legger ved et bilde av to biler som står meg nær... ;)

Bilen til venstre i bildet har Brock 8,5x17ET13 foran og 10x17 ET45 bak. Dekkdim er 215/40-17 og 245/35-17. Dette fungerer bra til daglig men på Vålerbanen subbet det litt bak. Foran går det greit fordi dekket er strekt nok til at det går klar av skjermkanten.

Bilen til høyre har Compo 8x17ET24 foran og bak med 215/40-17 dekk. Dette fungerer bra, uten subbing.

Begge bilene har original høyde og lik rulleomkrets.

(Edit:Hmm den lyktestolpen kom litt i veien ja.. : bh : )

Jepp, ulike meninger skaper kreativitet :)

Men de felgene jeg kjøper er ET30, mot ET13 på den til venstre (foran). Dette tilsvarer omtrent forskjellen i dekkbredde, slik jeg ser det. Men mulig deter andre "regnemåter" her. Bak har jeg også et30, mot et45, og dekkene jeg skal ha på er 1cm smalere (235 vs 245). Samtidig blir dekket mitt høyere. Konklusjon; foran burde det gå fint, bak blir det morro å se :)

Bilen min er forøvrig så stiv at jeg ikke klarer å presse den noe mer ned enn jeg gjorde på min gamle coupe som var senket med nytt h&R cup-kit (demper og fjører) 60/40.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne tråden, for nå har jeg svaret, for min bil, klart:

DET GÅR! men bare så vidt :) Skrapet fryktelig i skjermen foran, men etter at jeg trakk den ut litt så funker alt helt knall! Sitter godt på veien gjør den også :tilber:

Takk for alle gode råd og tips!

Rakk ikke å pusse opp felgene mine i sommer, så det blir til vinteren. Da med forkrommede skruer og ny lakk osv...

Bilder kommer under tråden om bilen: "kjøpt ny bil: audi urquattro".

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at det fungerer, gleder meg til å se bildene! Anbefaler deg likevel å sjekke klaringen til bakre del av innerskjermen, ved fullt rattutslag. Med 235/40 på min var det marginal klaring, og på passasjersiden kom hjulet farlig nær slangen til oljekjøleren. Verdt å sjekke!

Ta turen nedover til Våler i helga da vel!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre at det fungerer, gleder meg til å se bildene! Anbefaler deg likevel å sjekke klaringen til bakre del av innerskjermen, ved fullt rattutslag. Med 235/40 på min var det marginal klaring, og på passasjersiden kom hjulet farlig nær slangen til oljekjøleren. Verdt å sjekke!

Ta turen nedover til Våler i helga da vel!

Jeg kan ikke ha "fullt" rattutslag mot høyre, da spissinga på bilen er gjort når tannstanga ikke var i senter. Mao så har jeg lav svingdiameter mot høyre, og tilsvarende høyere mot venstre. Men selve hjulstillinga er riktig. Dette vil bli orndet på etterhvert, men ikke noe hast. Om jeg gir fullt utslag mot høyre så skraper det godt i bakre del av innerskjermen på passasjersiden, ja... :) Har forøvrig knappe 3mm klaring til styrestaget, men det holder i massevis.

På førersiden har jeg ikke noe problem med skraping i innerskjerm, da jeg ikke får gitt normalt rattutslag.

Våler passer dårlig i helga, skal jobbe lørdag kved/natt, og starter på igjen på den vanlige jobben fra søndag kveld.

mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.